شناسهٔ خبر: 44245657 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون ستاد کانون های مساجد:

تقویت کتابخانه‌های مساجد با روحیه مضاعف انقلابی محقق می‌شود

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور معتقد است که حفظ و تقویت شبکه کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد با روحیه مضاعف انقلابی محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور سعید سعادتی روز دوشنبه در نشست مجازی با کارشناسان امور کتابخانه های مساجد کشور ، افزود: باید به سمت فعال کردن شبکه کتابخوان های مساجد کشور حرکت کنیم. 

 وی حفظ و تقویت شبکه کانون ها و کتابخانه های مساجد را با روحیه مضاعف انقلابی میسر دانست و افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور با ایجاد و تقویت زیرساخت ها، می توانیم شاهد حضور حداکثری اعضای کتابخانه های مساجد کشور در بستر فضای مجازی بوده و با تقویت شبکه کتابخوان های مساجد، تعداد کتابخوان ها را افزایش بدهیم.

سعادتی با اشاره به اینکه با پویش های مردمی بالاخص پویش مردمی شنبه های کتاب مساجد، حضور ائمه جماعات و کتابداران در شبکه کتابخوان ها تقویت خواهد شد، افزود: با معرفی کتاب در شنبه های هرهفته توسط ۱۲ هزار کتابدار موجود در کتابخانه های مساجد و ائمه جماعات مساجد شاهد تقویت هرچه بیشتر شبکه کتابخوان های مساجد خواهیم بود.

معاون ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با تاکید بر اینکه سیاست قدیم ستاد فهمای کشور بر سخت افزار و تجهیز  کتابخانه های مساجد بوده است، افزود: سیاست های جدید ستاد با توجه به کمبود اعتبارات مالی، تقویت و گسترش نرم افزاری کتابخانه های مساجد کشور است.

وی افزود: پیگیری های لازم برای ایجاد رادیو کتاب و تلویزیون کتاب با صدا و سیمای کشور در حال انجام است و با هماهنگی های لازم با وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی تقدیر از مروجین کتاب انجام خواهد شد.

سعادتی ادامه داد: با معرفی کتاب در طرح ملی شنبه های کتاب مساجد توسط مادران شهید می توان یک جریان سازی فرهنگی در مباحث کتاب و کتابخوانی ایجاد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با پایان یافتن محدودیت های کرونایی و یا در مناطق سفید با تشکیل حلقه های کتابخوانی در مساجد برای کتابخوانی یک الگوسازی خوبی صورت پذیرد.

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری دبیرخانه کشوری رواق کتاب را برعهده دارد.

نظر شما