شناسهٔ خبر: 44245419 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد

سخنگوی وزارت بهداشت، وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویر احمد را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سیماسادات لاری، گفت: نمودار موارد مثبت بستری در استان کهگیلویه و بویر احمد در هفته‌های اخیر، دارای روند نسبتاً صعودی بوده است. هم اکنون شهرستان‌های بویر احمد و کهگیلویه در این استان، در وضعیت قرمز یعنی بسیار پرخطر، شهرستان‌های باشت، چران و گچساران در وضعیت نارنجی یعنی پرخطر و شهرستان‌های بهمئی، دنا، لنده و مارگون در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط قرار دارند.

وی افزود: در هفته اول آذر، بروز هفتگی موارد مثبت بستری در این استان حدود ۳۶.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است که میانگین بروز در این شاخص با اختلاف قابل توجه بالاتر از میانگین کشوری است. همچنین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، در این استان در هفته اول آذر ماه حدود ۳۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است.

لاری ادامه داد: در حال حاضر ۳۲۷ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان کهگیلویه و بویر احمد بستری هستند که ۳۴ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کهگیلویه و بویر احمد ۸۹ درصد گزارش شده است، گفت: از ابتدای شیوع بیماری در این استان بیش از ۵۴ هزار تست آزمایشگاهی از افراد دارای علائم بیماری انجام شده که امیدواریم با کمک مسئولان شاهد افزایش تستها باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: ویروس کرونا علی رغم تلاش‌ها و مجاهدت‌های سربازان گمنام نظام سلامت، همچنان قربانی می‌گیرد. امیدواریم با همکاری شما در اجرای درست محدودیت‌ها و پرهیز از برگزاری هرگونه دورهمی و مهمانی خانوادگی، شاهد توقف شیوع بیماری در کشور باشیم.

نظر شما