شناسهٔ خبر: 44245331 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مصدومیت دیاباته را به فال نیک می‌گیریم

تارتار: مقابل استقلال کوه انگیزه هستیم / کمیته اخلاق و کمیته انضباطی به برخی حربه و حیله‌ها ورود کنند

سرمربی تیم پیکان تهران در نشست خبری پیش از دیدار برابر استقلال ابراز امیدواری کرد وضعیت چمن ورزشگاه شهدای شهر قدس تاثیری روی نحوه عملکرد دو تیم نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مهدی تارتار در نشست خبری پیش از دیدار مقابل استقلال تهران اظهار داشت: عرض سلام و ادب خدمت همه دوستان. جا دارد که شهادت دانشمند ارزشمند کشورمان جناب آقای فخری زاده را تسلیت عرض کنم. واقعا دنیا برای این اتفاق ناگوار متاثر است.

او درباره بازی گفت: باید عرض کنم که بازی سنگینی است. استقلال از تیم‎‌هایی است که مدعی اصلی قهرمانی است و بازی‌های خوبی هم طی سه هفته گذشته به نمایش گذاشته است و نتایج نسبتا خوبی هم کسب کرده است. کار ما سخت است. تیم جوانی هستیم و جوانان خیلی خوبی هم البته داریم که کوه انگیزه هستند؛ به خصوص در برابر تیم‎‌هایی مانند استقلال. برابر تیم‌های بزرگ انگیزه دوچندان می‌شود. مطمئنم یک بازی خوب را شاهد خواهیم بود البته اگر به هر حال به خاطر بارندگی‌هایی که وجود داشته کیفیت زمین خوب باشد. امیدوارم این شرایط حاکم باشد و بازی خوبی را از هر دو تیم شاهد باشیم.

برای تساوی بازی می‌کنید یا سه امتیاز؟ تارتار در پاسخ به این سوال گفت: ببینید من تفکراتم به گونه‌ای بوده که در این 12 - 13 سال همیشه به بازیکنانم هم گفتم، در تمام مسابقات انگیزه ما کسب سه امتیاز است منتها با استراتژی‌های خاصی که برای هر بازی در نظر می‌گیریم. برای بازی فردا هم تاکتیک‎‌ها خاصی را در نظر گرفتیم هرچند شرایط آب و هوایی امکان تمرین خوب را به ما نداد. جا دارد از باشگاه هم تشکر کنم که زمین تمرین چمن مصنوعی خوبی را تدارک دیدند و تمرین خوبی هم انجام دادیم. تاکتیک‌های خوبی را در نظر گرفتیم که اگر اشتباهی نداشته باشیم حتی می‌توانیم برنده بازی باشیم.

تارتار در پاسخ به این سوال که استعفای او برای محقق شدن خواسته‌هایش بوده یا خیر گفت: به هر حال این قضیه تمام شده است و اگر درباره بازی فردا سوالی باشد می‌توانم پاسخگو باشم. آن قضیه تمام شده و در حال حاضر من سرمربی پیکان هستم.

سرمربی تیم پیکان درخصوص اعتراض استقلالی‌ها به وضعیت چمن ورزشگاه شهدای شهر قدس هم گفت: من امیدوارم که شرایط زمین مساعد باشد چون زمین مانند بازی شهرخودرو باشد، اصلا نمی‌شود بازی را برگزار کرد. امیدوارم که مسئولان ورزشگاه کاری کرده باشند که مشکلی برای زمین به وجود نیاید.

تارتار در واکنش به اینکه از باشگاه دیگری با او مذاکره صورت گرفته است یا خیر هم بیان داشت: همانطور که عرض کردم من فعلا سرمربی پیکان هستم و درباره بازی فردا سوالی باشد پاسخگو هستم.

او در پایان در رابطه با بعضی از نیمکت‌های شلوغ گفت: اتفاقاتی افتاده است و می‌خواهم درباهر برخی مسائل صحبت کنم چون در بازی فردا هم آقای فکری غایب هستند. من فکری را خوب می‌شناسم چون همدوره ما هستند و حتی در کلاس‌های مربیگری هم کلاس بوده‌ایم. محمود آدمی نیست که از الفاظ و کلماتی استفاده کند. مطمئنا اتفاقاتی در طول بازی افتاده بود که به هر حال فشار به او آمده و به نقطه جوش رسیده است. مطمئنا نمی‌شود محرومیت او را ببخشند اما امیدوارم که برای بازی فردا محرومیت او را ببخشند. صحبت من با کمیته اخلاق است.

او ادامه داد: چون شروع فصل است ما مربیان بعضی برای به دست آوردن نتیجه دست به هر کاری می‎‌زنیم. من همه را نمی‌گویم و جمع نمی‌بندم، برخی مربیان را می‌گویم. این که ما روی نیمکت تیم حریف متمرکز شویم یا حتی داوران و به هر یک ازمربیان تیم‌مان ماموریت بدهیم که اخراج شوند و منفعت ببریم این برای فوتبال ما خوب نیست. شما اگر مارادونا و اسطوره دنیا هم باشید اسیر خاک می‌شود، پس بهتر است که نام نیک از ما بماند. امیدوارم که کمیته اخلاق بررسی لازم را صورت بدهد که در لیگ برتر و نیمکت ها این حربه و حیله نشود که برخی مربیان سود ببرند.

تارتار درخصوص عملکرد داوران همچنین بیان داشت: از داوران مظلوم مان درخواست دارم، به هر حال قشری هستند که حقوق شان با کار سنگین شان مطابقت ندارد. امیدوارم تعدیل هم برای داوران صورت بگیرد اما از آنها می‌خواهم که اگر نیمکتی شلوغ کرد و مجبور شدند کارت زرد یا قرمز بدهند، با توجه به اینکه ما ایرانی هستیم و دوست داریم که بعد از بد رفتاری از دل طرف مقابل در بیاوریم، داوران هم از این قائده مستثنی نیستند و دوست دارند از دل نیمکت در بیاورند و یک مقدار به صورت طبیعی. به هر حال صحنه‌های 50 - 50 را به تیمی می‌دهند که اخراجی داده یا اخطار گرفته است؛ حتی بازیکن. اگر کسی اخراج شده احتمالا دلیل داشته است و این دلیل نمی‌شود که در ادامه به سود آن تیم سوت بزنیم. من به سلامت داوران اطمینان دارم و در بازی قبلی دیدیم. از داوران می‌خواهم طوری رفتار کنند که این مسائل باب نشود و تیم‌ها اینگونه از داوران سود نبرند. ما باید احترام نیمکت حریف را داشته باشیم و سعی کنیم بازی جوانمردانه‌ای را به نمایش بگذاریم.

سرمربی پیکان درخصوص مصدومیت شیخ دیاباته گفت: من نمی‌دانم چه حکمتی است، دیاباته هر وقت به بازی تیم‌های ما می‌‎رسد یا در جریان یا قبل از بازی مصدوم می‌شود. این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم به هر حال دیاباته یکی از بازیکنان خیلی خوب فوتبال ماست و از خارجی‌هایی است که برای فوتبال ما کمک کرده است و برای او آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

نظر شما