شناسهٔ خبر: 44245258 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳ سازه پایتخت به مناسبت روز جهانی ایدز قرمز شدند

تهران - ایرنا - سه سازه مهم شهری تهران در آستانه فرارسیدن ۱۱ دسامبر (۱۱ آذر) روز جهانی مبارزه با ایدز به رنگ قرمز درآمدند تا اهمیت آگاهی‌ رسانی درباره این بیماری یادآور شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مدیرعامل موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهایی درباره این اقدام که با هماهنگی این موسسه برگزار شد، گفت: در قالب پویشی با عنوان «ویروسی که با ما زندگی می‌کند» و در آستانه روز جهانی ایدز، از شب گذشته(یکشنبه) اقدام به برگزاری چند برنامه برای آگاهی بخشی جامعه در مورد ایدز کردیم که یکی از این اقدامات قرمز شدن سه سازه مهم شهری تهران از جمله پل طبیعت، برج آزادی و برج میلاد به مناسبت این روز و این بیماری بود.

حبیب بهرامی اضافه کرد: در واقع هم‌زمان با قرمز شدن سه سازه مهم پایتخت، گالری نقاشی کودکان متاثر از ایدز نیز در نگارخانه مجازی گالری آنلاین برگزار می‌شود.

وی  تاکید کرد: در همین راستا مخاطبان و علاقه مندان این حوزه می‌توانند با مراجعه به گالری آنلاین HIV.galleryonline.ir از این نمایشگاه بازدید کنند.
مدیرعامل موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهایی با بیان اینکه همه عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه صرف تهیه تبلت برای آموزش آنلاین کودکان متاثر از ایدز خواهد شد، ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های این پروژه می‌توان به پویش «مدرسه‌ات با من» نیز اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این پویش در راستای حمایت تحصیلی کودکان متاثر از ایدز در پلتفرم جمع‌سپاری راتا به آدرس ratacf.ir/madresebaman راه‌اندازی شده و هدف آن تامین ۳۰ عدد تبلت با حمایت افراد نیکوکار برای حضور دانش‌آموزان تحت تاثیر اچ‌آی‌وی،ایدز در کلاس‌های آنلاین مدرسه است.

بهرامی با بیان اینکه همه این اقدامات در قالب پروژه ایدز و در راستای آگاهی‌رسانی پیرامون پیشگیری از انتشار ویروس اچ‌آی‌وی و اصلاح رفتار جامعه صورت گرفته افزود: در واقع هدف اصلی موسسه از این اقدامات، رفع انگ و تبعیض برای کسانی است که با اچ‌آی‌وی ایدز زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر به واسطه اپیدمی جهانی بیماری کرونا، بسیاری از افراد جامعه به کرونا مبتلا شده یا به نوعی با آن درگیر بوده‌اند که این تجربه شباهت زیستی فراوانی با افرادی دارد که با بیماری ایدز زندگی می‌کنند که مساله استیگما (انگ)، ضعف شدید جسمانی، مشکلات مالی و بیکاری، ترس از بیماری و همچنین ترس از افشای بیماری از این دست تجربیات است.

مدیرعامل موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهایی تاکید کرد: در همین راستا همه افرادی که تجربه‌ای از انگ و تبعیض در دوران همه‌گیری کرونا دارند می‌توانند این تجربه را در فضای مجازی با «هشتگ #ویروسی که با ما زندگی می کند» منتشر کنند و از این طریق به افزایش آگاهی جامعه در این راستا کمک کنند.

بهرامی افزود: باشگاه مثبت سیمای سبز رهایی با پروژه «ویروسی که با ما زندگی می‌کند» با شبیه‌سازی شرایط زندگی با اچ‌آی‌وی، از طریق یادآوری روزهای زندگی با کرونا، افراد جامعه را به تعمق بیشتر و درک مناسب‌تر از وضعیت افرادی که با ایدز زندگی می‌کنند، دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: باشگاه مثبت موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهایی فضایی است جهت ارائه خدمت به افرادی که با ایدز زندگی می کنند. از آنجا که این افراد به دلیل انگ و تبعیض با مشکلات اجتماعی گسترده‌ای مواجه هستند یا به علت شرایط بیماری و ضعف بدنی توانایی اشتغال ندارند، سیمای سبز رهایی در قالب باشگاه مثبت به ارائه خدمات به افرادی که با این بیماری زندگی می‌کنند و همچنین افرادی که زندگی آنها متاثر از ایدز (مانند فرزندان این افراد) هستند، می‌پردازد.

بهرامی اظهار داشت: به کمک نیازسنجی های دوره ای، از نیازها و مشکلات این مددجویان آگاه می شویم و با کمک خیرین محترم و مردم عزیز و همچنین سازمان بهزیستی کشور نسبت به رفع این مشکلات اقدام می کنیم.

نظر شما