شناسهٔ خبر: 44244967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵۵ نفرآسیب دیده از آبگرفتگی ماهشهر اسکان داده شدند

اهواز-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به وقوع آبگرفتگی در برخی مناطق شهرستان ماهشهر بر اثر بارش باران گفت: چهار مرکز اسکان در این شهرستان برپا شد و ۲۵۵ نفر نیز در این مکان ها اسکان یافتند.

صاحب‌خبر -

دکتر علی خدادادی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در پی بارش شدید باران در ۲ روز گذشته در شهرستان بندر ماهشهر و آبگرفتگی برخی مناطق این شهرستان مکان‌های اسکان برای خانواده‌هایی که محل زندگی آن‌ها دچار آبگرفتگی شد ایجاد گردید و این مراکز اسکان در ماهشهر، شهرک شهید شهید چمران و بندر امام خمینی (ره) این شهرستان برپا شدند . 

وی با اشاره به اینکه امدارسانی به افراد متاثر از آبگرفتگی در استان در پی بارش باران ۲ روز گذشته ادامه دارد افزود:  یک هزار و ۲۱۲ خانوار در ۲۴ ساعت گذشته با تلاش تیم های عملیاتی امدادونجات جمعیت هلال احمر که بر اثر آبگرفتگی دچار مشکل شده بودند امدادرسانی شدند.

 دکتر خدادادی ادامه داد: ۱۰۸ امدادگر و نجاتگر این جمعیت در این شرایط در حال امدادرسانی به حادثه دیدگان بر اثر بارش باران ۲ روز گذشته هستند .

وی در ادامه با اشاره به توزیع اقلام مورد نیاز و موادغذایی در بین خانوارهای متاثر از آبگرفتگی های اخیر، بیان کرد: این اقلام زیستی شامل پتو ، موکت،چادر و والر  ، بسته های مواد غذایی جیره یک ماه و ۷۲ ساعته و بسته های بهداشتی بوده است.

از ابتدای ورود سامانه بارشی به خوزستان ( روز پنجشنبه) هفته گذشته تا دیروز یکشنبه میزان بارش باران در بندر ماهشهر۱۶۱ میلیمتر ثبت شده است.

بر اثر بارش باران در ۲ روز گذشته بسیاری از مناطق خوزستان از جمله اهواز، ماهشهر، امیدیه، رامشیر، آبادان، کارون، دچار آبگرفتگی شدند.

دیروز یکشنبه به دلیل آبگرفتگی بر اثر بارش باران ادارات و بانک های اهواز، رامشیر، ماهشهر و امیدیه تعطیل شدند.

ادارات و بانک های شهرستان های اهواز، کارون و ماهشهر امروز دوشنبه نیز به دلیل آبگرفتگی تعطیل شدند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان سامانه بارشی جدیدی از فردا سه شنبه وارد استان خواهد شد.

نظر شما