شناسهٔ خبر: 44244965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

الهیان داد؛

پیگیری حقوقی ترور «شهید فخری‌زاده» در کمیته حقوق بشر مجلس

مهر

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیته به زودی نشستی برای پیگیری حقوقی ترور شهید فخری زاده برگزار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، زهره الهیان، با تأکید بر ضرورت پیگیری حقوقی ترور حاج قاسم سلیمانی و محسن فخری زاده، گفت: کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی تاکنون جلسات متعددی را جهت پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس قوه قضاییه: دعوت به خویشتنداری چراغ سبز به تروریست‌هاست

وی بیان کرد: دستگاه های مختلف از جمله وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و قوه قضائیه، گزارش پیگیری های خود درباره ترور سردار سلیمانی را به کمیته حقوق بشر مجلس ارائه دادند.

بیشتر بخوانید:

سلیمی نمین: مردم حق دارند انتقام را مطالبه کنند

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیته حقوق بشر مجلس به دنبال آن است تا در آستانه سالگرد شهادت شهید سلیمانی، نشستی را برگزار کند و در این نشست پیگیری حقوقی ترور شهید فخری زاده را هم در دستور کار داریم.

الهیان یادآور شد: البته کمیسیون امنیت ملی مجلس بلافاصله پس از ترور شهید فخری زاده جلسه ای اضطراری برگزار کرد و از مسئولان دستگاه ها و نهادهای  امنیتی و اطلاعاتی خواست این ترور را پیگیری حقوقی کنند و این پیگیری ها باید استمرار داشته باشد و آنان باید گزارش فعالیت های خود در این زمینه را به مجلس ارائه کنند.

وی گفت: قطعا وزارت امور خارجه نیز باید از طریق مجامع حقوق بشر بین المللی، ترور شهید فخری زاده را پیگیری حقوقی کند و لازم است تمام نمایندگی ها و سفارت خانه های ما در کشورهای مختلف در این زمینه تبیین شوند و همچنین باید آنها خباثت ها و جنایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به ملت ایران و دانشمندان هسته ای کشورمان را به خوبی تبیین کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از وزارت خارجه مطالبه کرده تا ترور شهید فخری زاده پیگیری حقوقی شود، اظهار داشت: همچنین باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و تشکل های بین المللی برای پیگیری های حقوقی در مجامع حقوق بشری در این زمینه استفاده کنیم.

نظر شما