شناسهٔ خبر: 44244808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد:

جذب نیرو در آموزش‌ و پرورش باید از دانشگاه فرهنگیان باشد

بجنورد-ایرنا- معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: جذب نیرو در آموزش‌ و پرورش باید از دانش‌آموختگان این مرکز آموزش عالی باشد زیرا دانشجومعلمان در زمینه‌های مختلف تربیتی و اخلاقی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند که این امر کارایی زیادی در تدریس دارد.

صاحب‌خبر -

پرویز انصاری راد روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: به علت کمبود نیروی معلم در مدارس کشور به اجبار از سایر دانش آموخته های مراکز آموزش عالی برای معلمی استفاده می‌شود که آنان نیز باید یک سال آموزش های لازم در زمینه نحوه تدریس را فرا گیرند.

وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون ۸۰ درصد دانشجومعلمان در پردیس‌های دانشگاهی کشور از خوابگاه استفاده می کنند و مابقی هم در حال تردد هستند.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان تربیت نیروی انسانی کیفی است اظهار داشت: به همین منظور از تمامی ظرفیت های این دانشگاه در این زمینه استفاده می شود.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دانشجویان باید در خوابگاه های دانشگاه های فرهنگیان اسکان داشته باشند گفت: این وضعیت موجب می شود تا آموزش های لازم  در حین زندگی به آنان از جنبه های مختلف داده شود که تردد افراد با این اصل مغایرت دارد.

وی گفت: پروژه های خوابگاهی در استان ها هم اکنون در دست ساخت است تا دانشجومعلمان بتوانند از فضای شبانه روزی مناسب بهره مند شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور در بخش دیگری از سخنانش به آزمون «تیمز» اشاره کرد و افزود: این آزمون بین المللی است که روند آموزش دروس ریاضی و علوم را در بین دانش آموزان ارزیابی می کند.

وی  با بیان اینکه این آزمون به نوعی محک ارزیابی نظام‌های آموزشی در کشورها و میزان موفقیت نظام آموزش و عملکرد آن است، گفت: دانش آموزان علاوه بر دانشی که یاد گرفته اند باید قدرت تحلیل چند جانبه داشته باشند تا در این آزمون موفق عمل کنند.

بیش از هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۲ پردیس دختران و پسران در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی تحصیل می کنند.

در این آیین از خدمات حبیب صفر زاده قدردانی و محمد علی نظری به عنوان رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی معرفی شد.

نظر شما