شناسهٔ خبر: 44244722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل گمرکات فارس:

ارزش صادرات استان فارس به ۱۰۴ میلیون دلار رسید

شیراز - مدیرکل گمرکات فارس گفت: در ۸ ماه گذشته بیش از ۲۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۴ میلیون دلار از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی گمرک فارس، خداداد رحیمی بیان کرد: در ۸ ماه گذشته ۲۶۷ هزار و ۳۱۳ تن کالا به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۹۵ هزار و ۴۳۸ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.

 به گفته وی این در حالی است که هنوز شرایط ورود و خروج کالا به روال قبل باز نگردیده و محدودیت‌هایی را به لحاظ شرایط بیماری کرونا شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته کالاهای صادراتی فارس به ۴۸ کشور جهان صادر شده که عمده این کشورها عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، کویت،آلمان، امارات متحده عربی،قطر، ویتنام، هند بوده‌اند، افزود: اوره، محصولات لبنی، آلومنیوم، رب گوجه‌فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، رزین‌های آلکید اصلاح شده، دستگاه‌های مبدل حرارتی، ماهی و انجیر  بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل گمرکات فارس اظهار کرد: در ۸ ماه گذشته در بین کالاهای صادراتی استان صادرات اوره از لحاظ وزن ۳۰ درصد و از لحاظ ارزش ۶۰ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

رحیمی با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته ۲۳ هزارو  ۳۰۶ تن کالا به ارزش ۹۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۴۹ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است، عنوان کرد: کالاهای وارداتی از ۳۱ کشور جهان وارد گردیده که عمده آنها از چین، برزیل، جمهوری کره، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، آلمان، پاراگویه، اندونزی و هند بوده‌اند.

او به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه گذشته با توجه به محدودیت‌های مسافری فرودگاه‌های بین‌المللی و کاهش چشمگیر پروازهای خارجی جمعاً تعداد ۲۳ هزار و ۴۳۱ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد۱۹ هزار و ۳۴۶ نفر ایرانی و ۴ هزارو ۸۵ نفر مسافر خارجی بوده‌اند.

رحیمی افزود: تعداد ۲۱ هزار و ۸۱۷ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۱۶ نفر ایرانی و ۴۰۰۱  نفر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات فارس خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد ۲۱۶ بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش ۷هزار و ۲۸۷ دلار از طریق گمرکامانات پستی دریافت کردند و در همین مدت شهروندان استان فارس تعداد ۳ هزار و ۵۰ بسته پستی به ارزش ۴۰ هزار و ۷۱۶ دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

نظر شما