شناسهٔ خبر: 44244637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری مراسم تشییع ۲ شهید نیروی انتظامی در شیراز

مراسم وداع و تشییع ۲ شهید فرماندهی انتظامی استان فارس که در شهرستان کوار به شهادت رسیده بودند، با حضور خانواده شهدا، جمعی از پرسنل انتظامی فارس و مسئولان استان در مجتمع شهید فعال شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

صبح دوشنبه ۱۰ آذر، مراسم وداع و تشییع پیکرهای پاک شهیدان "بهرام مکرمی" و "پوریا قاسمی" با حضور خانواده آنان، جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان استان فارس، در مجتمع شهید فعال شیراز برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان فارس در این مراسم با بیان اینکه شهادت معامله با خداوند بزرگ است، گفت: برای حفظ آرامش و امنیت مردم تا پای جان می ایستیم وافتخار می کنیم که لباس مقدس نیروی انتظامی را پوشیده و دستورات خداوند را در جامعه اجرا می کنیم.

سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی با بیان اینکه شهادت هدیه زیبای خداوند و پاداش کسانی است که کارهایشان رنگ خدایی دارد، تأکید کرد: ولی فقیه و فرمانده معظم کل قوا به ما مأموریت داده است تا آرامش و امنیت را برای مردم به ارمغان آوریم و در این مسیر همه توان خود را به کار خواهیم بست.

وی گفت: نیروی انتظامی برای کسب رضای خداوند متعال و همچنین آرامش و آسایش مردم مأموریت های خود را انجام می دهد و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

خلافکار باید احساس ناامنی کند

تولیت آستان مقدس حرم مطهر سید علاء الدین حسین(ع) نیز در این مراسم گفت: خلافکاران و کسانی که به دنبال اخلال در نظم عمومی جامعه هستند، باید احساس ناامنی کنند و در مقابل پلیس جرأت دست به اسلحه بردن نداشته باشند.

حجت الاسلام سید محی‌الدین طاهری ضمن تبریک و تسلیت شهادت این مأموران پلیس فارس، گفت: مأموران نیروی انتظامی جان شیرین خود را برای حفظ و ارتقاء امنیت مردم در طبق اخلاص می گذارند.

وی ادامه داد: اگر در حین خدمت به مردم و در لباس دفاع از امنیت جامعه مرگ به سراغ انسان بیاید، بسیار ارزشمند است و اگر چنانچه بالاتر از آن یعنی توفیق شهادت نصیب شود که ارزش آن چند برابر خواهد شد.

دبیر جامعه روحانیت فارس گفت: خلافکاران و کسانی که به دنبال اخلال در نظم عمومی جامعه هستند، باید احساس ناامنی کنند و در مقابل پلیس جرأت دست به اسلحه بردن نداشته باشند.

طاهری اضافه کرد: کارکنان نیروی انتظامی جان خود را برای حفظ نظم و امنیت در جامعه تقدیم می کنند ولی نباید اجازه دهیم خون این عزیزان پایمال شود.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) با بیان اینکه در حکومت اسلامی جایی برای گردنکشی وجود ندارد، افزود: از مسئولان مربوطه تقاضا داریم به شدت با اینگونه موارد برخورد کنند تا دیگر بار شاهد وقوع این حوادث نباشیم.

براساس این گزارش، پس از برگزاری مراسم وداع و تشییع پیکر پاک و مطهر دو شهید والامقام نیروی انتظامی در مجتمع شهید فعال و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، پیکر سرهنگ دوم شهید "بهرام مکرمی" برای خاکسپاری به شهرستان فیروزآباد منتقل و پیکر پاک استواریکم شهید پوریا قاسمی نیز در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسنا، این شهیدان والامقام، زمانی‌که برای بررسی علت وقوع یک درگیری خانوادگی در شهرستان کوار به محل مراجعه کرده بودند، از سوی پسر 17 ساله خانواده و با اسلحه شکاری مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

ضارب پس از آنکه ماموران او را از ناحیه پا هدف گلوله قرار می‌دهند، دستگیر می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما