شناسهٔ خبر: 44244610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری قم شفاف سازی شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر بازسازی بافت‌های فرسوده گفت:اعتبارات ستاد باز آفرینی شهری قم شفاف سازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عبدالله جلالی، رئیس شورای اسلامی شهر قم امروز در  جلسه شورای اسلامی شهر قم توجه به مرمت و بازسازی بافت های فرسوده قم را ضروری دانست و گفت: با توجه به بازدیدی که به تازگی استاندار قم از بافت‌های فرسوده استان به ویژه اطراف امام زاده ابراهیم (ع)داشته است، انتظار داریم در خصوص مناطقی که قرار است اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری در آن مورد استفاده قرار گیرد، شفاف سازی شود.

او همچنین با اشاره به معضل استقرار واحد‌های مسکونی موجود در مناطق کم برخوردار و بافت‌های فرسوده قم در زیر دکل‌های فشار قوی برق افزود: طرح و تحقیق‌های مربوط به مناطقی از شهر که با این مشکل مواجه هستند تکمیل شده و به تأیید و تصویب مراجع ذی ربط نیز رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برای سامان دهی این واحد‌های مسکونی مکاتبه‌هایی نیز با استاندار انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

جلالی موضوع تخصیص زمین‌های ۳۲ هکتاری در شهرک پردیسان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان در رابطه با این زمین‌ها نیز باید شفاف سازی صورت گیرد تا مشکل و چالشی که ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی قم با آن مواجه هستند برطرف شود.

همچنین اخذ مجوز تفاهم نامه بین شهرداری قم و مصلای قدس این شهر مبنی بر احداث پارکینگ در محدوده مصلا یکی از لوایح مطرح شده در این جلسه بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مفاد این لایحه افزود: تملک ۱۱ پلاک ثبتی مطابق نقشه پیوستی از محل احداث پارکینگ‌های عمومی به مدت ۲ سال، طراحی پارکینگ در ۲ فاز سطحی و منفی یک، جانمایی پارکینگ سطحی به ظرفیت ۳۰۰ خودرو، بهره برداری از پارکینگ توسط شهرداری و قرار دادن آن در اختیار عموم به غیر از روز‌های جمعه و مناسبت‌های ویژه از جمله مفادی است که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است.

محسن محرری افزود: در آخرین بند از مفاد این قرارداد موضوع جمع آوری تمام سازه‌ها و کانکس‌های موجود در ضلع شمالی مصلا از سوی مسئولان مصلا نیز مورد تاکید قرار است.

این لایحه به دلیل برخی مشکل‌های حقوقی برای اصلاح به کمیسیون مربوطه بازگردانده شد.

همچنین انعقاد تفاهم نامه با یکی از شرکت‌های بخش خصوصی جهت احداث ۱۳ پل عابر پیاده در معابر مختلف قم به مبلغ ۱۴۴ میلیارد ریال طی ۱۴ ماه بر اساس فهرست بهای سال ۹۹ از دیگر موضوع‌های مورد بحث در این جلسه بود که مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/ش

نظر شما