شناسهٔ خبر: 44244594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پی ترور شهید فخری‌زاده؛

اقشار مختلف در گناوه اقدام تروریست‌ها را محکوم کردند

گناوه - شخصیت ها و اقشار و گروه های مختلف در شهرستان گناوه اقدام کورکورانه تروریست‌ها در به شهادت رساندن دانشمند کشورمان را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شهادت مظلومانه یکی دیگر از فرزندان رشید ملت و دانشمند برجسته و علمی کشورمان در یک اقدام تروریستی توسط مزدوران استکبار و تروریست‌های بزدل با واکنش اقشار و گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف مواجه شده است.

در پی اقدام بزدلانه تروریست‌ها جنایتکار در به شهادت رساندن این دانشمند برجسته و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان اقشار، شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف در گناوه این اقدام تروریست‌های کوردل و ایادی استکبار را محکوم کردند.

در پیمودن این راه مصمم‌تر خواهیم شد

در پیام حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه آمده است: شهادت سردار اسلام، دانشمند پر افتخار و مدیری با کارنامه درخشان در نظام جمهوری اسلامی ایران، دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دست تروریست‌های کوردل، وابستگان استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی موجب تألم و تأثر ملت شریف ایران شد.

بدون شک، مردم بصیر ایران اسلامی و فرزندان توانمند آنان در راه اعتلا و پیشرفت کشور و دستیابی به بالاترین مراتب علمی و فناوری مصمم‌تر از گذشته تلاش خواهند کرد و چنین رفتارهای خصمانه نه تنها خللی در عزم و اراده استوار ملت ایجاد نمی‌کند بلکه شمیم معطر مجاهدت علمی در فضای میهن عزیزمان پراکنده و در پیمودن این راه مصمم‌تر خواهیم شد.

قطعاً و قطعاً مسئولان محترم به موقع انتظار مردم را در پاسخ سخت و کوبنده‌ای که درس عبرت باشد برآورده خواهند کرد و به روزهای خوش محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار نزدیک می‌شویم.

این رفتارها محکوم به شکست است

در متن بیانیه شورای هیأت‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه آمده است: این ترور بزدلانه که عاملان و طراحانش هرگز جرأت نخواهند کرد به جنایت کثیف و پلید خود اعتراف کنند و مسئولیت آن را بپذیرند مانند دیگر جنایات شبکه تروریسم بین‌الملل دولتی، با طراحی یا همراهی سرویس‌های سیا و موساد عمل شده و نشانه‌ی به بن‌بست رسیدنِ استکبار جهانی به سردستگی آمریکا و صهیونیسم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشرونده ایران اسلامی است.

آنها در این رفتار شنیع و قساوت آمیز نیز شکست خواهند خورد و به اغراض پلید و شریرانه خود دست نخواهند یافت.

رشد شتابنده علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانا امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است.

هیأت مذهبی شهرستان گناوه و اداره تبلیغات اسلامی به نوبه‌ی خود شهادت، شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشمند هسته‌ای کشور را به ساحت حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه)، فرمانده معظم کل قوا، (مد ظله العالی)، همکاران ایشان و خانواده گرانقدر آن شهید؛ تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.

باید درسی محکم به دشمن بدهیم

در بیانیه مدیریت گروه مجازی اجتماعی، صدای شهر گناوه آمده است: در آستانه سالگرد شهادت یکی از مفاخر دانش هسته‌ای کشور و همچنین در آستانه سالروز ترور ناموفق یکی دیگر از فرزندان انقلاب در صنعت هسته‌ای، دست جنایتکار موساد و حامیان او در جبهه غربی عبری و عربی به خون یکی از فرزندان عزیز و سرمایه‌های کم نظیر علمی آموزشی پژوهشی در صنعت دفاعی کشور آغشته شد و با شهادت بزرگ مردی از دانشمندان کم نظیر عرصه دفاعی کشور، بار دیگر شاهد جنایتی جدید در کشورمان بودیم.

دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب در مثلث غربی، عبری و عربی با به شهادت رساندن عزیزی از نخبگان کشور یک بار دیگر ماهیت خبیث و جنایتکار خود را نشان دادند. شهادت دانشمند بزرگ عرصه دفاعی کشورمان شهید محسن فخری زاده ثابت کرد که درب باغ شهادت همواره باز بوده و در مرام و مسلک درس آموختگان مکتب ثارالله شهادت بالاترین و خوش رنگ‌ترین مدال افتخار و سعادت است.

شهادت این دانشمند عزیز صنعت دفاعی کشورمان را به پیشگاه قطب عالم امکان حضرت حجت بن الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، نایب برحقشان مقام عظمای ولایت، خانواده شریف ایشان و به ملت ولایتمدار و قدرشناس ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض نموده اطمینان داریم خون این شهید همانند سایر شهدا به تثبیت و تحکیم پایه‌های این نظام الهی کمک کرده و باعث رسوایی ایادی استکبار جهانی و همه عوامل آمریکا در سراسر جهان خواهد شد.

امیدواریم با انتقام نظام مقدس اسلامی از عوامل، بانیان وحامیان این جنایت، شاهد درسی محکم و نواختن سیلی سخت بر چهره دست اندر کاران این حادثه تلخ و فراموش نشدنی باشیم.

دشمن غدار و حامیان او در خارج و عوامل نفوذی او در داخل بدانند با این قبیل جنایات پایان عمر جرثومه فساد یعنی اسرائیل غاصب را نزدیک تر و فروپاشی آمریکای جنایت کار نیز بزودی اتفاق خواهد افتاد و این شهادت‌ها خللی در مقاومت و بیداری و اقتدار نظام اسلامی و ملت ولایتمدار ایران اسلامی ایجاد نخواهد کرد.

خون پاک شهید فخری زاده سر منشأ رویش‌های بزرگی خواهد شد

در متن بیانیه مدیریت، اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) آمده است: شهادت مظلومانه دانشمند هسته‌ای، نخبه علمی شهید دکتر محسن فخری زاده که توسط عده‌ای بزدل در ظهر یک روز تعطیل ترور شدند موجب تأسف و حسرت عمیق شد.

ایشان نمونه بارز بسیاری از پیشرفت‌های هسته‌ای، موشکی و یکی از پیشتازان مبارزه با کرونا بودند، ایشان با اخلاصی کم نظیر و مجاهدت شجاعانه در جبهه‌های علمی موجبات تربیت دانشمندان جوان هسته‌ای و متعهد بودند که پس از سال‌ها مجاهدت‌های علمی توسط تروریست‌های بزدل به شهادت رسیدند.

مطمئناً خون پاک و مطهر ایشان سر منشأ رویش‌های بزرگی در نظام اسلامی خواهد شد.

مدیریت، اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) ضمن محکومیت شدید این اقدام تروریستی، شهادت ایشان را محضر حضرت ولی عصر روحی و ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، و عموم هموطنان تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) مسئلت دارد.

ترورهای ناجوانمردانه جلوی حرکت پیش رونده انقلابرا نمی گیرد

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیام نور گناوه نیز این اقدام را محکوم کردند. در متن بیانیه این دانشگاه آمده شده است: بار دیگر دستان پلید دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران از آستین جنایتکاران تروریست صهیونیست بیرون آمد و دانشمند هسته‌ای و سردار عزیز سپاه پاسداران سردار محسن فخری زاده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دشمنان بدانند که سرزمین مقدس ایران کنام و خاستگاه سرداران سلیمانی‌ها، فخری زاده‌ها است تاریخ ایران همیشه پرورشگاه اسطوره‌ها بوده است.

دشمنان بزدل بدانند که با ترورهای ناجوانمردانه جلوی حرکت پیش رونده انقلاب اسلامی را نمی‌توانند بگیرند و جریان انقلاب با اهدا خون مقدس شهدا مقتدرانه به پیشروی خود ادامه خواهد داد و ملت عزیز ایران اسلامی از کشته شدن نمی‌هراسند.

جامعه دانشگاهی ضمن محکوم کردن این حرکت ناجوانمردانه شهادت دانشمند هسته‌ای سردار فخری زاده را خدمت مقام عظمای ولایت و رهبری و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کند و بر ادامه راه شهدا توسط جامعه دانشگاهی تاکید می‌کند.

بیانیه امور فرهنگی جمعیت هلال احمر بندر گناوه

بار دیگر ایادی استکبار که دست خود را از همه جا کوتاه دیده و توان رویایی با جوانان غیور این مرز و بوم را در خود ندیدند در اقدامی بزدلانه به ترور و تروریسم روی آورده و دست خود را به خون پاک یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای کشورمان آغشته کردند به این خیال واهی که خواهند توانست مانع پیشرفت و پیشروی ملت ایران در عرصه‌های مختلف علمی شوند.

ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده‌ها آغاز کرده‌اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.

اما دشمنان نمی‌دانند با شهادت فرزندان این ملت، درخت انقلاب و بیداری ملت‌های مظلوم جهان آبیاری خواهد شد و روی هر شاخه آن جوانان شهادت طلب و انقلابی بیشمار به ثمر خواهد نشست.

این ترور ناجوانمردانه که دست پلید آمریکا و صهیونیست‌ها همراه هست محکوم می‌نمائیم.

در همین راستا برنامه‌های ویژه ای از جمله ختم جمعی قرآن کریم و برنامه‌های یادبود نیز به صورت مجازی از سوی هیئت‌ها، گروها و اقشار مختلف با توجه به شرایط تدارک دیده شده وبا مشارکت مردم مؤمن و ولایتمدار در حال برگزاری است.

نظر شما