شناسهٔ خبر: 44244011 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دولت آینده سودان ۲۵ الی ۲۶ وزیر خواهد داشت/ زمان حذف نام خارطوم از فهرست تروریسم آمریکا

نخست‌وزیر سودان گفت: دولت آینده خارطوم متشکل از ۲۵ الی ۲۶ وزیر خواهد بود و نام سودان از فهرست حامیان تروریسم آمریکا ماه آینده میلادی حذف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، نخست‌وزیر دولت انتقالی خارطوم در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون رسمی سودان اظهار داشت: دولت آینده سودان کارآمد و به‌دور از بوروکراسی اداری خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

عبدالله حمدوک با بیان اینکه دولت آینده خارطوم متشکل از 25 الی 26 وزیر خواهد بود، اظهار داشت: در این دولت برخی از وزارتخانه‌ها مثل وزارت " صنعت و تجارت " از یکدیگر جدا و به دو وزارتخانه مستقل تبدیل می‌شوند. همچنین وزارت " کار و توسعه اجتماعی " به دو وزارتخانه تبدیل خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه دولت آینده سودان کارآمدتر خواهد بود، به زمان تشکیل این دولت اشاره‌ای نکرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به‌دنبال سرنگونی نظام عمرالبشیر در سودان، دولت انتقالی خارطوم در 5 سپتامبر 2019 ( 14 شهریور 1398) تشکیل شد.

بر اساس اعلامیه سند قانون اساسی که در اوت 2019 ( مرداد ماه 1398) بین شورای نظامی و ائتلاف آزادی تغییر (احزاب سیاسی)امضا شد، دولت انتقالی متشکل از 21 وزیر خواهد بود و در مرحله انتقالی قدرت اجرایی سودان را به‌دست خواهد گرفت.

شورای حاکمیتی و دولت انتقالی سودان در آبان‌ماه گذشته با اصلاح سند قانون اساسی این کشور 14 ماه به دوره انتقالی افزودند و این دوره در سال 2024 به پایان خواهد رسید.

بر اساس اصلاحات انجام‌شده در قانون اساسی سودان، گروه‌های مسلح این کشور که با دولت خارطوم توافق صلح در جوبا امضا کرده‌اند،  مجازند سکانداری 25درصد از وزارتخانه‌های سودان را به‌عهده بگیرند.


در این گفت‌وگوی تلویزیونی، نخست‌وزیر سودان با اشاره به تلاش‌های این کشور برای حذف نام خارطوم از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی آمریکا گفت: نام سودان در 11 دسامبر آینده (21 آذرماه) از این فهرست حذف خواهد شد. تمام شواهد و قرائن حاکی از همین امر است.

سفیر سودان در واشنگتن چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد: نام خارطوم از فهرست حامیان تروریسم آمریکا در 11 دسامبر حذف خواهد شد.

به‌دنبال انفجار سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا و حمله به رزمناو کول در سواحل یمن توسط شبکه القاعده، واشنگتن، دولت سودان را به همکاری با این شبکه تروریستی متهم کرد و در سال 1993 نام این کشور را در فهرست حامیان گروه‌های تروریستی خود قرار داد.

انتهای پیام/

نظر شما