شناسهٔ خبر: 44243969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزینه نسخ الکترونیک بیماران تامین اجتماعی زنجان برخط پرداخت می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: با ساز و کارهای انجام گرفته در زمان حاضر هزینه نسخ الکترونیکی دارویی بیماران تامین اجتماعی این استان به صورت برخط به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

دکتر علی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح نسخه الکترونیک در سطح کشور از سوی تامین اجتماعی به لحاظ شیوع کرونا و اجرای برنامه های عملیاتی گسترش یافته است.

وی اضافه کرد: به علت تامین نیاز مالی داروخانه های طرف قرار داد در سطح کشور و ارائه خدمات دارویی به بیمه شدگان این سازمان، هزینه دارویی نسخ الکترونیکی بصورت برخط پرداخت انجام می گیرد.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس داروخانه های طرف قرارداد نیز باید به علت محدودیت زمانی، نسخ الکترونیکی ارائه شده را تا ساعت ۲۴ همان روز در سامانه تکمیل یا حذف کنند تا هزینه آن به حساب داروخانه واریز  شود.

وی اظهار داشت: داروخانه های طرف قرارداد در سطح استان باید در اسرع وقت شماره شبا از بانک رفاه اخذ و به واحد خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی ارائه  کنند.

محمدی افزود:  تامین اجتماعی به عنوان سازمان پیشرو از سال ۹۵ نهضت آی تی را در دستور کار خود قرار داده و خوشبختانه بسیاری از خدمات قابل انجام در حوزه های بیمه ای و درمانی خود را در قالب میز خدمت الکترونیکی به مخاطبین خود ارائه می‌کند.

این مسؤول خاطر نشان کرد:  سازمان تامین اجتماعی آرمان تامین اجتماعی دیجیتال را در سرلوحه امور خویش قرار داده  تا مخاطبین این سازمان که بیش از ۵۳ درصد جمعیت کل کشور را در بر دارد بتوانند بصورت الکترونیکی  و آنلاین از خدمات این نهاد مردمی بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، تامین اجتماعی در ۲ بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات خود را به گروه‌های تحت پوشش خود ارائه می‌کند که در حوزه درمان مستقیم و بر اساس آمار ارائه شده ۴۱۲ مرکز درمانی در سطح کشور دارد که از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌ها تا دور افتاده ترین نقاط کشور را خدمت رسانی می‌کند.

۲۳۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، ۱۳۵ مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، ۳۵ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۱۲ بیمارستان در استان زنجان طرف قرار داد تأمین اجتماعی هستند.

نظر شما