شناسهٔ خبر: 44243902 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به خروج ۷۹ قلم دارو از شمول بیمه بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره صحبت‌های رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تهران مبنی بر خروج ۷۹ قلم دارو از شمول بیمه بازنشستگان گفت: چنین چیزی نشنیده‌ایم و به دنبال اضافه کردن تعهدات هستیم!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مصطفی سالاری امروز در نشست خبری مجازی با اشاره به ورود به چهارمین هفته اجرای طرح سامانه 3070  اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است  تا بهمن ماه 30  خدمت و هر دوشنبه چند خدمت جدید، الکترونیکی و غیرحضوری شوند؛ در هفته چهارم از این طرح قرار داریم که با تحقق کامل آن 70 میلیون از 96 میلیون مراجعه به شعب تأمین اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: برهمین اساس طی سه هفته گذشته هفت خدمت غیرحضوری شده‌اند و امروز یک خدمت دیگر، الکترونیکی خواهند شد و انعقاد قرارداد بیمه اختیاری خدمت جدیدی است که از طریق این سامانه ارائه خواهد شد و مراجعات به شعب تأمین اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

سالاری ادامه داد: از ابتدای هفته جاری اعلام کردیم با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا برای تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها، شعب این سازمان در شهرهای قرمز تعطیل هستند و شاید بیمه‌شدگانی برگه دفترچه شان تمام شده باشد و به خدمت درمانی نیاز داشته باشند و بر همین اساس استعلام برخط اعتبار را از اول خرداد کلید زدیم و عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچه را اجرای شد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد شاهد 50 میلیون کاهش به شعب تأمین اجتماعی بوده‌ایم، گفت: در مجموع با هشت خدمت غیرحضوری شده در قالب طرح 3070، حدود 12میلیون مورد مراجعات به شعب و کارگزاری‌ها در سراسر کشور کاهش می‌یابد.

وی همچنین در ارتباط با صحبت‌های رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تهران درباره خروج 79 قلم دارو از شمول بیمه بازنشستگان افزود: چنین چیزی نشنیده‌ایم و به دنبال اضافه کردن تعهدات هستیم و حتی در بحث کرونا داروهایی که مفید بوده‌اند را به فهرست داروهای تحت پوشش اضافه کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره آخرین وضعیت طرح ارائه شده به دولت درباره بیمه بیکاری تصریح کرد: به دنبال فرمایش رهبری در جلسه ستادملی کرونا سازمان بلافاصله طرحی را آماده و از طریق وزیر رفاه برای رئیس جمهور ارسال شده است همچنین در ارکان دولت، بررسی‌های این طرح صورت گرفته و امروز بعدازظهر جلسه کارگروه اقتصادی ستاد در این زمینه برگزار خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

نظر شما