شناسهٔ خبر: 44243866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی:

آینده پژوهی به ما کمک می کند تا در امر ظهور تلاش کنیم

حجت الاسلام کارگر گفت:آینده پژوهی به معنای «دانش مطالعه آینده های ممکن و محتمل و تلاش برای خلق آینده مطلوب است» و به ما کمک می کند تا در امر ظهور تلاش کنیم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «رحیم کارگر» امروز (۱۰ آذر) در نشست اندیشه ورز ادیان و ارتباطات میان فرهنگی ابراز کرد: رکن مهدویت بر تحول استوار است و این امر برای اینده پژوهان از ابهام برخوردار می باشد ولی برای دینداران موضوعی واضح و شفاف است.

 

عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی افزود:در مبحث مهدویت، عناصری همچون فرهنگ انتظار زمینه ساز آمادگی، فرهنگ انتظار زمینه ساز عصر ظهور، ظهور انقلاب و دگرگون بخشی و جهانی بودن حکومت مهدوی را مطرح می کند.

 

وی با بیان اینکه آینده پژوهی به معنای «دانش مطالعه آینده های ممکن و محتمل و تلاش برای خلق آینده مطلوب است» و به ما کمک می کند تا در امر ظهور تلاش کنیم، گفت:طراحی، مدیریت، پرهیز از غافلگیری و تصویری روشن از آینده ارکان آینده پژوهی است.

 

حجت الاسلام کارگر ابراز کرد: زمینه سازی ظهور نیازمند دیده بانی، تحلیل روندهای جهانی منتهی به ظهور، چشم اندازی صحیح نسبت به آینده، اولویت بندی موضوعات و اقدام و عمل است که این اقدامات نیز شامل ایجاد تحول جهانی، تشکیل دولت و تمدن های نوین اسلامی، توانمندسازی جبهه اسلامی و شبکه سازی جهانی است.

پایان پیام/483

نظر شما