شناسهٔ خبر: 44243756 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعویق مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرز دریایی لبنان و فلسطین اشغالی

تهران - ایرنا - منابع خبری از تعویق جلسه مذاکرات غیرمستقیم میان لبنان و فلسطین اشغالی درباره ترسیم مرزهای دریایی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر امروز (دوشنبه) اعلام کرد که مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی که قرار بود چهارشنبه هفته جاری زیر نظر سازمان ملل برگزار شود، بار دیگر به تعویق افتاد.

لبنان و چند کشور دیگر حاشیه شرقی دریای مدیترانه و رژیم صهیونیستی درباره مرزهای دریایی اختلاف شدید دارند، زیرا این منطقه سرشار از منابع نفت و گاز اعلام شده است.

موضوع ترسیم مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی از زمان تشکیل تحمیلی رژیم صهیونیستی مطرح بوده است.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ به خاک لبنان با اهداف امنیتی، آبی و اقتصادی نظر داشته است و بر این اساس بارها در مراحل مختلف تاریخی درصدد تحقق اهداف خود در این باره بوده است؛ اما مقاومت لبنان همواره در مقابل این رژیم ایستاده است. در سال ۲۰۰۰ نیز  ارتش لبنان با وجود تلاش آمریکا برای تحمیل خط مرزی طبق زیاده خواهی‌های رژیم اشغالگر فلسطین و یا همان خطی که به «خط آبی» معروف است، در برابر تلاش‌های این رژیم ایستادگی کرد.

لبنان به دنبال حل و فصل اختلافات مرزی دریایی است تا به این ترتیب بتواند تلاش خود برای جست و جوی نفت و گاز در دریای مدیترانه را آغاز کند.

نظر شما