شناسهٔ خبر: 44243189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«همیاران سلامت»، یاری‌گران فرهنگی کادر درمان کشور می‌شوند

تهران-ایرنا- فرهنگسرای خاوران با برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و راه‌اندازی پویش مردمی «همیاران سلامت» به یاری کادر درمان کشور آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مراکز فرهنگی منطقه ۱۵، دبیر اجرایی بخش جهادی پویش «همیاران سلامت» اظهارداشت: با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیر شدن این بیماری، کادر درمانی کشور متحمل فشار زیادی شده است و اگر همیاری و کمک‌های مومنانه و جهادی در همه بخش‌های جامعه نباشد باید هر روز شاهد مرگ افراد بیشتری در جامعه باشیم.

«اسماعیل قضات‌لو» گفت: بر این اساس، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز تلاش دارد تا با راه‌اندازی پویش‌های مردمی و نیز آموزش‌های غیرمستقیم، باری را از دوش نیروهای جان بر کف کادر درمان بردارد.

رئیس فرهنگسرای خاوران افزود: به همین منظور با راه‌اندازی پویش مردمی «همیاران سلامت» در شهر تهران در پنج بخش «تولیدات رسانه‌ای»، «نیروهای جهادی»، «پاک کار»، «همیار کوچک» و «قدردانیم»، به یاری کادر درمان آمده‌ایم.

وی بیان کرد: در بخش اول با طراحی محتوا و تولیدات رسانه‌ای به آموزش مردمی پرداخته‌ایم که هر روزه در صفحات مجازی تمام مراکز سازمان فرهنگی بارگذاری می‌شود.

«قضات‌لو» با اشاره به تقسیم‌بندی بخش ساماندهی نیروهای جهادی به سه پویش اظهارداشت: در «پیشگیران» از نیروهای خودجوش و مردمی داوطلب بهره‌مند شده و در مراکز پرتردد مانند ایستگاه‌های مترو، فروشگاه‌های بزرگ و میادین اصلی به افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، تذکر داده و با اهدای ماسک آنان را به رعایت بهداشت و سلامت جامعه دعوت می‌کنیم.

دبیر اجرایی بخش جهادی پویش «همیاران سلامت» گفت: در «درمانگران» از افرادی که به سن قانونی رسیده و داوطلب کار جهادی هستند ثبت‌نام می‌کنیم تا با حضور در بیمارستان‌ها یاری‌گر کادر درمان باشند، در «دیده بانان» با راه‌اندازی کانون‌های محلی و کمک نیروهای جهادی و داوطلب برای اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و ابلاغ آن به اهالی هر محله استفاده می‌شود.

وی با اشاره به بخش سوم و پویش «پاک کار» افزود: در این پویش کسب و کارهای محلی و واحدهای صنفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند توسط کانون‌های جهادی شناسایی شده و ضمن اهدای لوح تقدیر، نشان «پاک کار» بر روی درب محل فعالیت آنها نصب می‌شود.

«قضات‌لو» با اشاره به بخش چهارم پویش «همیار کوچک» اظهارداشت: در این پویش از کودکان می‌خواهیم تا از نحوه استفاده از ماسک توسط خود و اطرافیان و شست و شوی مرتب دست‌ها عکس و فیلم تهیه کرده و در این پویش شرکت کنند، به کودکانی که در این پویش شرکت کنند نشان همیار کوچک سلامت اهدا می‌شود.

رئیس فرهنگسرای خاوران گفت: بخش پنجم و آخرین فصل از این پویش به پاس قدردانی هر چند کوچک از زحمات کادر درمان اختصاص دارد، در پویش «قدردانیم» تصاویر و دل نوشته‌های مردم به همراه نقاشی کودکان و نوجوانان و دست‌سازهای هنری مردمی توسط جهادگران جمع‌آوری شده و در روز پرستار به کادر درمان اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پویش «همیاران سلامت» می‌توانند به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

بیماری کرونا از روزهای پایانی بهمن ماه سال ۹۸ کشور را درگیر کرده، براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا نهم آذرماه،  ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۶۵۸ هزار و ۲۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۴۷ هزار و ۸۷۵ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما