شناسهٔ خبر: 44242183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روند نزولی بستری‌های کرونا در مهاباد ادامه دارد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به کاهش شمار بستری‌های مبتلا به کرونا در این شهرستان گفت: هم‌اکنون ۵۰ بیمار در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری و تحت مراقبت هستند.

صاحب‌خبر -

امیر بهزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع بستری‌شدگان در بخش ویژه کرونا در این بیمارستان ۳۸ نفر مبتلا و ۱۲ نفر مشکوک هستند که از بین آنان ۱۹ نفر در بخش آی‌سی‌یو و هشت نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و ۹۲۷ نفر از شهروندان این شهرستان دچار بیماری کووید ۱۹ شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۵۳ درصد مرد و ۴۷ درصد زن هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ۲۷۰ نفر فوت کرده‌اند که از این تعداد ۲۶۳ نفر بومی و اهل مهاباد و هفت نفر نیز غیربومی و از شهرهای اطراف بوده‌اند.

بهزاد بیان کرد: همکاری شهروندان در اجرای پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین اعمال محدودیت‌های ترافیکی موجب کاهش آمار مراجعه‌کنندگان و بستری‌شدگان بخش کرونای بیمارستان این شهرستان شده است.

وی ضمن قدردانی از مشارکت شهروندان و بازاریان در اجرای صحیح اعمال محدودیت‌های اجتماعی گفت: باتوجه به شیوع گسترده کرونا و احتمال ناقل بودن بسیاری از افراد، بهترین توصیه این است که همه شهروندان از ماسک استفاده کنند تا در صورت ناقل بودن، ناخواسته باعث انتشار ویروس در جامعه نشوند.

وی همچنین با اشاره به محدودیت‌های اخیر در سطح کشور و به تبع آن مهاباد و قدردانی از شهروندان برای مشارکت در اجرای آن افزود: نتایج مثبت این محدودیت‌ها بدون شک طی هفته‌های آینده در کاهش شمار مبتلایان در این شهرستان مشاهده خواهد شد.

ویروس کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شد و ۱۷ اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.

آذربایجان‌غربی طی بیش از هشت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد شاهد آغاز خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال زیاد خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.

نظر شما