شناسهٔ خبر: 44241949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سازماندهی ۸۰۰ روحانی جهادگر در استان سمنان

مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان سمنان با اشاره به تلاش بی‌نظیر طلاب جهادی در عرصه مقابله با کرونا، از سازماندهی قریب به ۸۰۰ طلبه و روحانی جهادگر در استان سمنان خبر داد.

صاحب‌خبر -
سازماندهی ۸۰۰ روحانی جهادگر در استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی‌دیباجی در جلسه قرارگاه محله مسجدمحور بسیج مساجد و محلات سپاه شاهرود با بیان اینکه اصحاب آخرالزمان در دین‌داری به‌قدری پایدارند که آتش در دست دارند، گفت: در زمینه قرارگاه‌های محله‌محور، امام جماعت و فرمانده پایگاه باید قوی وارد شوند.
او افزود: در این خصوص، جلسات متعددی در استان سمنان برگزار شده و با برنامه‌ریزی خوبی که قرارگاه امام صادق (ع) دارد، ساماندهی و سازماندهی گروه‌های جهادی طلاب انجام شده است.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان سمنان با اشاره به تلاش بی‌نظیر طلاب جهادی در عرصه مقابله با کرونا و سازماندهی قریب به ۸۰۰ طلبه و روحانی استان سمنان زیر نظر بسیج سازندگی افزود: این طلاب جهادی دارای کد می‌شوند و در برنامه‌های جهادی حمایت و پشتیبانی شده و خدمات دریافت می‌کنند.
حسینی‌دیباجی بر لزوم تقویت بصیرت و تفکر بسیجی طلاب جهادی در ایام کرونا و لبیک به دغدغه‌های مقام معظم رهبری تأکید کرد.
لزوم توجه به زیرساخت‌های موردنیاز مساجد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی، امام جمعه شاهرود با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: این امام همام می‌فرماید «معیار، حق است و اگر صاحب‌منصبی حق را رعایت نکند، ذلیل می‌شود و کسی که حق را رعایت کند، عزیز می‌شود».
وی افزود: در دوران انقلاب، ترجمان عملی این روایت را فراوان دیدیم؛ کسانی که پای حق ایستادند، عزیز شدند و آن‌ها که نایستادند، ذلیل شدند و پیام روایت این است که باید بر مدار حق باشیم و عزت و ذلت دست خداست و حق، عزت‌آفرین است.
امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه حمایت از ائمه جماعات در طرح قرارگاه محله مسجدمحور باید دیده شود تا عزتمندانه تلاش کنند و این طرح اجرایی شود، گفت: سنگر مسجد باید حفظ و قرارگاه‌ها تشکیل شود؛ جلسات هماهنگی انجام می‌شود تا قرارگاه در مساجد شکل بگیرد؛ البته باید پشتیبانی هم از این قرارگاه‌ها به عمل آید و ادارات مسؤول کمک کنند.
امینی بر لزوم توجه به زیرساخت‌های موردنیاز مساجد و اهمیت فضای مجازی تأکید کرد.
در این نشست که فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه شهرستان و برخی مسؤولان شهرستان حضور داشتند، در خصوص فعالیت‌های قرارگاه‌های محله مسجدمحور بحث و تبادل‌نظر شد.

نظر شما