شناسهٔ خبر: 44240553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرغ همدان در شیب کاهش قیمت

همدان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از کاهش التهاب قیمت گوشت مرغ در استان خبر داد و گفت: با تامین نهاده و کاهش دغدغه مرغداران برای تولید، نرخ این ماده غذایی روند کاهشی دارد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا متین روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قیمت گوشت مرغ به کیلویی ۳۰ هزار تومان رسیده بود که با اقدامات صورت گرفته هم اکنون به ۲۵ هزار تومان کاهش یافته است و تا پایان هفته این روند نزولی ادامه دارد.

او با اشاره به کمبود مرغ به دلیل کاهش جوجه ریزی در مرغداری‌ها گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته سازمان جهاد کشاورزی استان نهاده مورد نیاز تولیدکنندگان را تهیه کرده و به این طریق از دغدغه مرغداران کاسته است و آن‌ها با آرامش خاطر می‌توانند به فعالیت خود ادامه بدهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ۵۰ تُن مرغ گرم و ۵۰ تن مرغ منجمد برای تأمین نیاز مردم بین مرغ فروشی‌ها توزیع می‌شود اما از روز پنجشنبه آینده عرضه مرغ منجمد متوقف و ۱۰۰ تن مرغ گرم در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

به گفته متین تا پایان مرغ تولید شده در مرغداری‌های استان به مرحله کشتار رسیده و روند افزایش قیمت این ماده غذایی در بازار فروکش می‌کند.

او تاکید کرد: کمبود و گرانی نهاده‌های دام و طیور یک مشکل کشوری است که میل و رغبت مرغداران را برای جوجه ریزی کاهش داده و استان همدان نیز از آن متأثر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان کنترل و رصد بازار را در این شرایط ضروری دانست و گفت: نظارت بر فرآیند عرضه مرغ در استان افزایش یافته تا به شرایط و نرخ معقول و منطقی برسیم.

متین از واحدهای صنفی خواست به مصوبه‌ها و دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار تمکین کنند و گرنه با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

فروردین امسال هم مرغ همدان به دلیل افزایش جوجه‌ریزی و تولید انبوه در مرغداری‌های استان روی شیب ارزانی نشست و قیمت هفت هزار تومان را تجربه کرد.

نظر شما