شناسهٔ خبر: 44239212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اهداف طرح شهید سلیمانی در کهگیلویه و بویراحمد/استفاده از توانمندی مردم در مبارزه با کووید ۱۹

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهداف طرح شهید سلیمانی بر استفاده از توان مردم تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدمهدی بانشی با اشاره به اینکه کرونا به چالشی بزرگ در قرن اخیر تبدیل شده، گفت: ایران برای پیشگیری از این بیماری با تحریم‌هایی مواجه است به همین دلیل بیماری از آنچه فکر می‌کردیم زمان‌بر و پیچیده‌تر شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کرونا یک معضل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده، افزود: همه جامعه باید برای کنترل بیماری بسیج شوند.
وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی افزود: این طرح با هماهنگی درون بخشی و بروت بخشی و با تکیه بر سیستم شبکه‌ای برای دورترین روستاهای استان طراحی شده است.

این مسئول با بیان اینکه طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در اجرای بهتر طرح شهید سلیمانی کارساز است، بیان کرد: با تشخیص به موقع مخاطرات و انجام سریع و هوشمندانه مداخله‌ها و استفاده از توانمندی‌های مردم در اجرای این طرح موفق باشیم.

بانشی کنترل کووید ۱۹، با مردمی آگاه و توانمند را شعار مبارزه با این ویروس عنوان کرد و یادآور شد: کاهش بستری‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد، کاهش مرگ و میرها از ۱۰ تا ۴۰ درصد و پوشش حمایت گروه‌های آسیب‌پذیر بین ۵۰ تا ۹۰ درصد طی یک تا سه ماهه آینده از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در مرحله تساعدی است، خاطرنشان کرد: باید مرحله تساعدی بیماری کنترل شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

نظر شما