شناسهٔ خبر: 44238494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سپاه نیوز | لینک خبر

مراسم تشییع پیکر شهید فخری زاده در وزارت دفاع برگزار شد

سپاه نیوز: مراسم تشییع پیکر دانشمند شهید محسن فخری زاده با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در وزارت دفاع برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سپاه نیوز: مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع صبح امروز (دوشنبه ) با حضور خانواده آن شهید و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در ستاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

 

در این مراسم سرلشکرپاسدارمحمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع،سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی،سردارسرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردارسرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه،سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات ،محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و جمعی دیگر از مسئولین لشکری و کشوری حضور داشتند. 

 

 امیر حاتمی وزیر دفاع در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: ما امروز با شخصیتی وداع می‌کنیم که از نوجوانی با خدای خود پیمان بست و بر این پیمان پای فشرد و امروز به این ‌پیمان وفا کرد و به شرف شهادت رسید.

 

وی افزود: فقدان این شهید عزیز برای همه ما جانکاه است. اگر دشمنان رذیلانه دست به این جنایت نزده بودند و خون شهید عزیز ما را نریخته بودند چه بسا در گمنامی از این دنیا می‌رفت. امروز شهید عزیز ما که فقط الگوی شاگردان خودش بود  یک شخصیت جهانی است و همه کسانی که پای در راه او می‌گذارند یک الگوی جدید دارند.

 

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان بدانند این اولین شکست آنها است. اگر شهید ما را کشتند که نامش از بین برود، او بلند آوازه شد. شکست دوم آنها این بود که بگویند شهید عزیز ما در راه منافع ملت  ایران گام بر نمی‌دارد و با رمز هسته‌ای می‌خواست این کار را بکند. اما این باعث افتخار وزارت دفاع و نیروهای مسلح و مردم است. مگر نه اینکه بزرگترین تهدید علیه بشریت همین سلاح‌های هسته‌ای است که شما دارید. این سلاح‌های هسته‌ای برای این است که در دکور منزل خود بگذارید؟

 

امیر حاتمی عنوان کرد: ملت ما می‌داند صادق‌ترین خدمتگزاران کسانی هستند که عمر خود را صرف خدمت به ملت می‌کنند و از این آزمون سربلند بیرون می‌آیند. دشمنان فکر کردند اگر این کار را کنند عزمی را می‌شکنند و راهی را می‌بندند. اما ملت ما منسجم‌تر شدند. ما در محضر این شهید پیمان می‌بندیم که مصمم‌تر خواهیم شد و راه اعتلای کشور را با قدرت ادامه می‌دهیم.

 

وزیر دفاع تاکید کرد: تلاش بزرگی که شهید عزیز ما انجام می‌داد با قوت ادامه پیدا خواهد کرد و ما دیروز در جلسه اول بودجه دولت گام اول را برداشتیم و بودجه سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را دو برابر کردیم.

 

امیر حاتمی تصریح کرد: دشمن به خوبی می‌داند هیچ جنایتی در نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و ما حتما جنایتکاران را تعقیب می‌کنیم و امر فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی)اجرا خواهد شد. کشورهایی در این حادثه ابراز انزجار کردند که من از آنها تشکر می‌کنم. اما نهادهای بین المللی که مماشات کردند بدانند این کار تروریست‌ها را وقیح‌تر می‌کند و اگر در دام نظرات خود بمانید یک روز این ترور دامن شما را می‌گیرد.

نظر شما