شناسهٔ خبر: 44237378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

وضعیت آبگرفتگی‌ها در مناطق آسیب‌دیده خوزستان چگونه است؟

استاندار خوزستان درباره آخرین وضعیت آبگرفتگی‌ها و رسیدگی به مناطق آسیب‌دیده توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی با اشاره به ورود توده پرفشار باران‌زا به استان و در پی آن بارندگی‌های اخیر گفت: با ورود توده سودانی طی چند روز اخیر به استان شاهد بارندگی‌هایی در بخش‌های بالادست استان بودیم که برآورد شده به واسطه این بارش‌ها طی ۵ روز آینده ذخیره آبی سدهای استان را به میزان ۳ میلیارد متر مکعب تأمین کند. پیش از این بارندگی‌ها ۹.۹ میلیارد متر مکعب ذخایر پشت سدهای ما خالی بوده که با بارندگی‌های اخیر برآورد شده تا میزان ۳.۲ میلیارد متر مکعب ذخایر سدها تأمین شود. در پایین‌دست سدها هم شاهد بارندگی‌های بسیاری بودیم و با توجه به پیش‌بینی‌ها، از ابتدا نگران بارندگی‌ها و شرایطی که در مباحث میان‌حوضه‌ای پیش خواهد آمد، بوده‌ایم.

استاندار خوزستان افزود: در طول ۲ روز گذشته شهرستان ماهشهر بارشی بیش از ۱۷۰ میلی‌متر را به خود دیده که با توجه به پیش‌بینی‌های بارشی در حدود ۹۵ الی ۱۰۰ میلی‌متر اداره هواشناسی، شاهد میزان بیشتر بارندگی در این شهرستان بوده‌ایم. در شهر ماهشهر مشکل چندانی وجود نداشته اما در شهر چمران و بندر امام خمینی(ره) به دلیل بالا بودن حجم آب و عدم پاسخگویی سیستم‌ها به این حجم از آب و یا عدم وجود سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی با مشکلاتی روبرو شدیم. با اعزام معاونت عمرانی استانداری و مسئولینی از شرکت آب و فاضلاب استان و سایر دستگاه‌ها به بندر ماهشهر، اقدامات جدی انجام شده، از طرف شرکت پتروشیمی، اداره بندر و همچنین کمک‌های خوبی از طرف استان برای دفع بهتر آب‌ها ارسال شد.

شریعتی بیان کرد: طبق آخرین اطلاعات دریافتی، در صورت اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده شاهد بارندگی مجدد نباشیم حداقل تا ۸۰ درصد مشکلات شهر چمران با اقدامات انجام گرفته ظرف چند ساعت آینده و حداکثر تا صبح دوشنبه رفع و عمده آب‌های جمع شده دفع خواهد شد. در مناطق شهرک شهید صباغان، بلوکی‌ها، شهرک مقداد و منطقه نی‌زار بندر امام(ره) با مشکل جدی‌تری مواجه هستیم اما امکانات کاملاً بسیج شده و در حال دفع آب‌ها هستیم اما حجم آب‌های جمع شده زیاد است و امیدواریم با اقداماتی که در آن مناطق در حال انجام است بتوان مشکلات این مناطق را سریع‌تر رفع کرد. با تمهیداتی که پیشتر انجام شده در سایر شهرستان‌ها مشکل چندانی وجود ندارد و با وجود پراکندگی و حجم بالای بارش آب‌ها به صورت روان در حال دفع شدن است.

نظر شما