شناسهٔ خبر: 44236399 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

قاسم جان بابایی:

شاهد روند نزولی ابتلا به کرونا در اکثر استان ها هستیم

موج نیوز

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر شاهد روند نزولی ابتلا به بیماری کرونا در اکثر استان ها هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر، در اکثر استان ها شاهد روند نزولی ابتلا به بیماری هستیم و طبق انتظارات، تاثیر مداخلات از اواخر هفته دوم آغاز محدودیت ها نمود بیشتری خواهد یافت.

وی ادامه داد: محدودیت های اعمال شده، سیکل بیماری را خواهد شکست اما اگر بخواهیم میزان ابتلا به حداقل ممکن برسد این محدودیت ها و احتیاطات باید در داخل خانواده ها انجام شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: افراد سالمند بیشترین گروهی هستند که دچار مرگ ناشی از بیماری کرونا می شوند. ریسک مرگ و میر در صورت ابتلا به بیماری در افراد بالای ۷۰ سال ۱۲ برابر بیش از افراد زیر ۴۰ سال است.

جان بابایی تاکید کرد: در زمان پیک اعمال محدودیت ها سیکل را خواهد شکست، اما کاهش مرگ و میر، دیرتر نمود خواهد یافت.

معاون درمان وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که بار بیماری ارتباط زیادی با رفتار اجتماعی مردم دارد، افزود: برگزاری مراسم ها، تجمعات، رفت و آمدها و ماندن طولانی مدت در فضای بستری در روند افزایشی و پیک بیماری تاثیرگذار است، اما محدودیت های اعمال شده توانسته سیکل بیماری را بشکند.

وی گفت: باید به دو گروه افراد زیر ۲۰ سال که دارای علائم کمی هستند اما بسیار ناقل هستند و سالمندان بالای ۶۰ سال که گروه پرخطر هستند و بیشترین احتمال مرگ و میر را دارند، توجه جدی نمود.

جان بابایی ادامه داد: در افراد با سن بالا علائم بیشتر به صورت تب خفیف، بی حالی، بی اشتهایی و گاهی همراه با کاهش سطح هوشیاری نمود پیدا می کند. اما در افراد میانسال تابلو علائم بیشتر به صورت تب، درد استخوانی، سرفه، تنگی نفس و اختلالات چشایی و بویایی است.

وی افزود: یکی از مشکلات، انکار بیماری است. در صورت بروز علائم اولین احتمال شک به کرونا است.

معاون درمان وزارت بهداشت، تاکید کرد: استفاده از ماسک، شستن دست ها و حفظ فاصله اجتماعی احتمال ابتلا را به شدت کاهش خواهد داد.

نظر شما