شناسهٔ خبر: 44235972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس به دنبال ثبات در بازار بورس است

ارومیه- علی‌پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست کنونی مجلس در رابطه با بازار بورس گفت: مجلس شورای اسلامی درصدد است که با تصویب قوانینی، سبب ثبات بازار بورس شود تا ضرر و زیان چندانی متوجه مردم نشود.

صاحب‌خبر -

محمد علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به وضعیت کنونی بازار بورس و اقدامات نمایندگان مجلس برای ثبات و جلوگیری از نوسانات آن اظهار کرد: در روزهای نخستی که مردم برای سرمایه‌گذاری و گرفتن کد اقتصادی در بورس صف کشیده بودند، مجلس تاکید و توصیه کرد که بازار بورس یک بازار حرفه‌ای بوده و باید با مطالعه وارد آن شد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که متاسفانه برخی به صورت احساسی وارد آن شده، حال آنکه بورس همواره دارای نوسان است، یعنی دچار کاهش و افزایش و رشد منفی و مثبت می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس و کمیسیون اقتصادی درصدد کاهش نوسانات بازار بورس هستند افزود: باید بورس رفتار منطقی داشته باشد و در این راستا سرمایه‌گذاران شرکت‌های حقوقی و بزرگ، در آن زمان سهام خود را در اوج فروخته و زمانی هم تبدیل به فروشنده شدند و با توجه به اینکه بورس تابع عرضه و تقاضا است، در مقطعی دچار ریزش شد و  سرمایه‌گذاران شرکت‌های بزرگ نیز این بار در نقش خریدار ظاهر شدند.

وی بیان کرد: این مسائل سبب شد که مجلس شورای اسلامی دست به تصویب قانونی کند که ورود و خروج و بازارگردانی شرکت‌های حقوقی به صورت حساب‌شده باشد و سبب ریزش بازار بورس نشود.

علی‌پور با تاکید بر اینکه باید با مشورت وارد بورس شد، اظهار داشت: متاسفانه برخی هم وطنان زیورآلات و ملک خود را فروخته و سپرده بانکی خود را خارج و در بورس سرمایه‌گذاری کردند اما به علت نوسانات آن دچار ضرر و زیان و خسارت شدند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه هم اکنون بازار بورس از ثبات نسبی برخوردار است، تصریح کرد: بی‌تردید تمام هم و غم مجلس شورای اسلامی این است که بازار بورس دچار نوسانات شدید نشده و ملت ضرر نبینند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازار بورس مستلزم صبر و حوصله است، گفت: باید به بورس به عنوان یک سرمایه‌گذاری دراز مدت نگریسته و به صورت عجولانه و بدون مطالعه وارد آن نشد.

وی با اشاره به سیاست کنونی مجلس در رابطه با بازار بورس افزود: مجلس شورای اسلامی درصدد است که با تصویب قوانینی، سبب ثبات بازار بورس شود تا ضرر و زیان چندانی متوجه مردم نشده  و داشته‌ها و سرمایه‌های خود را از دست ندهند.

نظر شما