شناسهٔ خبر: 44235559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تا پایان امسال؛

۳۱۵میلیارد ریال صرف اشتغال مددجویان بهزیستی ایلام می شود

رئیس اداره اشتغال، مسکن و موسسات خیریه اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: امسال در مجموع ۳۱۵میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان زیر پوشش هزینه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 «مجید صابری» در گفت و گو با خبرنگاران، با اعلام این خبر، اظهار کرد:  این مبلغ اعتبارات ملی اشتغال بوده که از محل بند ب تبصره ۱۶ تخصیص و و در قالب تسهیلات به مددجویان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان  اینکه تاکنون نزدیک به  ۲۷۰ میلیارد ریال از این اعتبار به بانک‌های عامل برای پرداخت به مددجویان تخصیص داده شده است، گفت: میانگین تسهیلات پرداختی به مددجویان برای طرح های خوداشتغالی ۴۰۰میلیون ریال و برای طرح های کارفرمایی ۵۰۰ میلیون ریال است.

رئیس اداره اشتغال، مسکن و موسسات خیریه اداره کل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه سهم اشتغال مددجویان زیر پوشش در سال جاری ۸۵۰نفر بوده که امسال تاکنون  ۴۲۴ نفر از مددجویان برای دریافت این تسهیلات به بانکها معرفی شده‌اند، تصریح کرد: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه با بازپرداخت هفت ساله بوده که برای ایجاد مشاغلی نظیر کسب و کار، کشاورزی، دامداری، مشاغل خانگی و غیره در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

صابری خاطرنشان کرد:  امسال ۱۵میلیارد ریال به عنوان حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی(به صورت بلاعوض)  از محل اعتبارات ابلاغی تخصیص داده شده که فرآیند جذب و پرداخت آن با هماهنگی ادارات بهزیستی شهرستان ها در دست اقدام است.

انتهای پیام

نظر شما