شناسهٔ خبر: 44234853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان صمت استان زنجان:

واحدهای صنفی نیمه باز پلمب شود

زهرا فتحی

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: فعالیت واحدهای صنفی به‌صورت نیمه باز در استان زنجان رو به افزایش است.

صاحب‌خبر -

ناصر فغفوری شامگاه دیروز (۹ آذرماه) در جلسه ستاد کرونا استان زنجان، با اشاره به تعطیلی صنوف در استان با توجه به محدودیت‌های کرونایی، عنوان کرد: از ابتدای اجرای محدودیت‌های کرونا تا هشتم آذرماه ۲۳ تا ۳۰ اکیپ به بازرسی‌ها اعزام می‌شود. اعضای این اکیپ شامل نمایندگان صنعت و معدن، اتاق اصناف، نیروی انتظامی است که در برخی از مواقع اکیپ‌هایی از مرکز بهداشت نیز اضافه می‌شود.

این مسئول با اشاره به این مطلب که طی این مدت حدود ۷۳۳۱ بازرسی در حوزه صنف صورت گرفته است، افزود: ۴۷۶۱ مورد اخطار و تذکر نیز در این زمینه صادر شده و در حوزه واحدهای صنفی حدود ۳۷ پلمب انجام شده است. بر اساس ارزیابی‌ها حدود ۹۵ درصد رعایت پروتکل‌ها را در بحث بسته بودن اصناف در زنجان شاهد هستیم و این کار بدون کوچک‌ترین درگیری‌های این همکاری از طریق اصناف و بازاریان انجام شده است که قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه واحدهایی که به‌صورت نیمه باز در حال فعالیت هستند در حال افزایش است، تصریح کرد: برخی از واحدهای صنفی به هشدارهای صادره بی‌توجه هستند و اگر پلمب‌ها انجام نشود قطعا شاهد قانون‌شکنی سایر اصناف نیز خواهیم بود. با توجه به سیاست قوه قضایی مبنی بر مجازات‌های جایگزین حبس با حکم دادستان، می‌توان ناقصان پروتکل‌های بهداشتی را به ارائه خدمت به بیماران کرونایی محکوم کرد.

فغفوری در ادامه با بیان اینکه در تامین اکسیژن در استان مشکلی نداشته و اکسیژن فعلی چندین برابر نیاز استان است، گفت: در این رابطه نیاز اکسیژن شهرهای تبریز، همدان، میانه و تکاب را نیز پوشش می‌دهیم و هماهنگی خوبی نیز دانشگاه علوم‌پزشکی در زمینه تزریق اکسیژن و حمل‌ و نقل آن‌ها انجام می‌دهد.

رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه برخی از بیمارستان‌ها درخواست تامین روغن خوراکی را دارند، ادامه داد: علی‌رغم اینکه روغن به حد کافی در بازار وجود دارد در حال رایزنی برای تامین روغن این بیمارستان‌ها از محل تولیدات کارخانه روغن نباتی جهان به قیمت کارخانه هستیم.

انتهای پیام

نظر شما