شناسهٔ خبر: 44233145 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

چرا نباید برای تولد نوزاد عجله کرد؟

یک متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص ناباروری جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- در روز گذشته که کرونا جان ۳۸۹ نفر دیگر را هم گرفت و مجموع جان‌باختگان به ۴۷ هزار و ۸۷۴ نفر رسید، برخی مادران که در هفته‌های آخر بارداری بودند، بی توجه به شیوع اپیدمی کرونا ۹۹/۹/۹را به عنوان تاریخ تولد فرزندشان انتخاب کردند و پشت اتاق‌های عمل صف کشیدند که فرزندشان را در یک تاریخ رند به دنیا آوردند.

اما چرا زایمان زودرس می‌تواند برای نوزاد مرگبار باشد، مهرنوش امیری متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص ناباوری در این مورد توضیح می‌دهد.

مهرنوش امیری در گفت‌وگو با میزان در خصوص عوارض زایمان زودتر از موعد به دلیل تولد نوزاد در تاریخ‌های لاکچری گفت: در تاریخ‌های رند نظیر ۹۹/۹/۹ یا۱۰/۱۰/ ۹۹و به طور کلی تاریخ‌های این چنینی با هجوم بیماران برای انجام سزارین مواجه هستیم که این امر عوارض بسیار زیادی را به همراه دارد و در صورتی که مادران برای زایمان در یک تاریخ رند، قبل از موعد زایمان یعنی زودتر از ۳۹ هفته کامل در هفته‌های ۳۷ و ۳۶ باروری اقدام به انجام سزارین کنند، این امر می‌تواند زمینه ساز بروز بیماری‌های تنفسی نوزادان، دیابت و چاقی کودکان شود.

وی افزود: از طرفی دیگر به دلیل حجم بالای بیمارانی که در این روز زایمان می‌کنند با افزایش احتمال خطا‌های پزشکی، کمبود فضا در بیمارستان و کمبود تخت‌های ICU و NICU در صورت نیاز و حتی کمبود خون برای تزریق مواجه هستیم که این موضوع سبب بروز عوارض فاجعه آمیزی برای مادران و نوزادان می‌شود و به همین دلیل از همه مادران تقاضا می‌شود که برای سلامت خود و فرزندشان از اصرار برای زایمان در این تاریخ‌های لاکچری خودداری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما