شناسهٔ خبر: 44233042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بارها به خاطر اعتماد به امریکا ضربه خورده‌ایم/ اکنون زمان عبرت گرفتن است نه تکرار اشتباهات

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهرکرد گفت: بارها به خاطر اعتماد به دولت آمریکا ضربه خورده‌ایم و اکنون زمان عبرت گرفتن است.

صاحب‌خبر -

سیدمجتبی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اعتماد به غرب را اعتمادی بیهوده و باطل ارزیابی کرد و گفت: اگر بخواهیم تاریخچه اعتماد به غرب را بررسی کنیم باید به اعتمادی که در زمان هاشمی رفسنجانی شکل گرفت بازگردیم که طی یک اعتماد بدون تفکر بیانیه الجزایر با ناآگاهی تمام امضا و گروگان‌ها به آمریکا تحویل داده شد و در نتیجه مشاهده شد که آمریکایی‌ها به وعده‌های خود عمل نکردند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهرکرد، افزود: این نشان می‌دهد آمریکا عمل به تعهدات را ندارد و این اتفاق به طرق مختلف در دولت‌های گوناگون رخ داده و بی‌تعهدی و بی‌اعتمادی آمریکا را بارها دیده‌ایم در برجام نیز همین امر مشاهده می‌شود که دولت آمریکا پای کار آمد اما خیلی راحت بابی‌اعتنائی به تعهدات بین المللی از مجموعه خارج شد.

وی به رفتار کسانی که بحث مذاکره با آمریکا را با این فاکتور که بایدن بهتر از ترامپ است را مجدداً مطرح می‌کنند، اینگونه پاسخ داد: چگونه مجدد به این دولت اعتماد می‌کنید؟ و از کجا مطمئنید که این اتفاق رخ خواهد داد؟ لذا لازم است اعتماد به آمریکا و تاریخچه مذاکرات مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی بیان کرد: بارها به خاطر اعتماد به دولت آمریکا ضربه خورده‌ایم و اکنون زمان عبرت گرفتن است و هر چقدر برای این اعتماد تضمینی از دادگاه‌های بین‌المللی نیز وجود داشته باشد باز هم پایه و اساسی ندارد و آمریکا به راحتی نقض تعهدات می‌کند.

حسینی گفت: چندین سال است که معیشت مردم را به برجام گره زده‌اند در صورتی که هیچ تأثیری برایمان نداشت و اگر همه هم و غم مسؤولان بر آن می‌شد که به داخل کشور بپردازند و از پتانسیل‌های داخلی استفاده کنند اکنون صدها پله بالاتر از این وضعیت بودیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهرکرد نقدی بر رویه برخی مسؤولان داشت و توضیح داد: البته برخی از آقایان دولتی این حرف‌ها را تحریف می‌کنند و این گونه بیان می‌کنند که عده‌ای می‌خواهند نگاه ما به داخل کشور باشد و از داخل کشور مشکل راه حل کنیم و تعاملی با کشوهای دیگر نداشته باشیم که اصل مطلب این نیست.

برخی تعامل با دنیا را در تعامل با آمریکا می‌بینند

حسینی با بیان اینکه ما مخالف تعامل با دنیا نیستیم، افزود: اتفاقاً تعامل باید رخ دهد زیراکه نیاز کشور است اما برخی تعامل با دنیا را در تعامل با آمریکا می‌بینند و فکر می‌کنند دنیا فقط آمریکا است.

وی در ادامه این گفت‌وگو بیان کرد:  این در صورتی که اگر پتانسیل‌های کشورهای آسیا و آفریقا و حتی کشورهای سوریه، عراق و افغانستان را بررسی و تعامل با این کشورها را افزایش دهیم خواهیم دید که این تعامل از لحاظ اقتصادی نسبت با تعامل با آمریکایی که نمی‌تواند به تعهداتشان اعتماد کند برای ما بهتر است.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهرکرد با طرح این سوال که مگر چقدر از لحاظ اقتصادی و تحریم‌ها وابسته هستیم، بیان کرد: برخی مسؤولان به‌گونه‌ای این قضیه را مطرح می‌کنند که انگار همه مشکلات اقتصادی به خاطر تحریم‌ها است در صورتی که اینگونه نیست و مشکلات ما بیشتر به خاطر بی‌مسؤولیتی داخلی است.

بازگشت به برجام خیانت به ملت ایران است

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در این باره بیان کردند که مشکلات داخلی بن بست نیستند و راه حل آنها نگاه به داخل و تعامل درست با دنیا می‌باشد لذا بازگشت مجدد به برجام خیانت به ملت ایران، خون شهدا و به خصوص شهید سلیمانی است.

با خیانتکاران برخورد خواهد شد

حسینی با اشاره به اینکه کسانی که دم از برگشت به برجام می‌زنند خیانتکارند و با آنان برخورد خواهد شد، گفت: ما دانشجویان انقلابی این بازگشت را قبول نداریم و اجازه بازگشت نخواهیم داد زیراکه آمریکایی‌ها برجام را پاره و زیر پا گذاشتند و تنها ما به آن عمل کردیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهرکرد ادامه داد: با توجه به صحبت‌های اخیر وزیر امور خارجه عربستان و ادعای حضورشان در مذاکرات بعدی ایران و آمریکا باید فهمید که بازگشت به این برجام نه تنها اثری برای ما نخواهد داشت بلکه زیان بار نیز خواهد بود.

 حسینی اظهار کرد: بایدن هیچ تفاوتی با رئیس جمهورهای قبلی آمریکا ندارد و کسی است که برای شهادت سردار سلیمانی بیانیه صادر و این موضوع را حمایت کرد در واقع ایشان در همه صحنه‌های بین‌المللی بسیار متشخص وارد می‌‌شود اما پشت کار یک تروریست واقعی است.

برخی مسؤولان زبان تعامل با ملت ایران را بلد نیستند
 وی افزود: کسانی که امروز بیان می‌کنند بایدن را می‌شناسند کسانی بودند که در گذشته گفتند زبان تعامل با دنیا را بلدیم در صورتی که نه تنها این زبان را بلد نبودند بلکه تعامل با ملت خودشان را هم بلد نیستند و با این تعاملشان افتضاح به بار آوردند که طرف مقابل این افراد خیلی راحت تعهدات را نادیده گرفت و همه اهداف با شکست مواجه شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهرکرد در پایان از تریبون‌داران استانی، امامان جمعه، نمایندگان مجلس و به خصوص فعالین دانشجویی درخواست کرد: باید نسبت به هر ندایی که به عنوان مذاکره مجدد با آمریکا بلند می‌شود واکنش نشان داد چرا که بی تفاوتی در این موضوع به خصوص در این برهه حساس جمهوری اسلامی پشت کردن به خون شهید سردار سلیمانی است.

انتهای پیام/3339/م

نظر شما