شناسهٔ خبر: 44232880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون محیط زیست لرستان :

موردی از آنفلوانزای پرندگان در لرستان مشاهده نشده است

خرم‌آباد- معاون محیط زیست لرستان با بیان اینکه تا کنون موردی از آنفلوانزای پرندگان در این استان مشاهده نشده است، گفت: افراد از نزدیک شدن و رفتن به تالاب‌ها و آب‌گیرها پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نبی الله قائد رحمتی در سخنانی، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سه استان کشور آنفلوانزای پرندگان مشاهده شده ضروری است تا ساکنان مناطق تالابی، سدها و پرورش دهندگان طیور مراقب شیوع این بیماری از پرندگان مهاجر به طیور و ماکیان خود باشند.

وی با بیان اینکه افراد از نزدیک شدن و رفتن به تالاب‌ها جدا خودداری و از هر گونه تردد غیر ضروری خودداری کنند، افزود: در صورت بروز هر گونه تغییر در رفتار طیور و یا تلفات، مراتب به دامپزشکی یا محیط زیست اطلاع رسانی شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، تصریح کرد: هم اکنون فصل مهاجرت پرندگان است و در این روزها پرندگان زیادی در کنار تالاب‌ها حضور دارند که لازم است جوامع بومی محلی از نزدیک شدن طیور خود به این کانون‌ها جلوگیری کنند.

قائدرحمتی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است، گفت: افرادی که اقدام به نگهداری طیور می‌کنند ضروری است تا از خروج طیور و تماس آنها با سایر پرندگان جلوگیری کنند تا پرندگان از این بیماری در امان باشند.

وی، عنوان کرد: در استان لرستان حدود ۱۵ تالاب و بیش از ۱۰ سد و آب بند وجود دارد که احتمال ورود پرندگان مهاجر به آنها دور از انتظار نیست و با توجه به مشاهده آنفلوانزای پرندگان در یکی از استان‌های همجوار ضروری است تا نکات لازم در این راستا به دقت رعایت شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه امسال صید و شکار ممنوع بوده است، گفت: شهروندان از گوشت پرندگان صید شده به هیچ عنوان استفاده نکنند چرا که هر گونه تماس با پرندگان آلوده احتمال انتقال بیماری را دارد، در همین راستا گشت‌های مشترک دامپزشکی، محیط زیست و بهداشت فعال شدند و روزانه در سطح مناطق پر خطر به گشت و کنترل می‌پردازند.

نظر شما