شناسهٔ خبر: 44232603 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــــار

صاحب‌خبر -


علی‌نژاد: وزیر ورزش به‌خاطر منافع مردم و فوتبال از منافع خود گذشت

مهدی علی‌نژاد در گفت‌و‌گو‌ با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان فرآیند تأیید اساسنامه فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی این فدراسیون را طولانی توصیف کرد که از خردادماه سال پیش آغاز شده بود و باید با قواعد بین‌المللی تنظیم و مطابقت پیدا می‌کرد. معاون توسعه ورزش قهرمانی و ‌حرفه‌ای به نکات مد نظر فیفا و ورزش ایران در خصوص تأکید فدراسیون جهانی فوتبال، مبنی بر صاحب رأی نبودن وزیر ورزش و معاون وزیر ورزش اشاره کرد و گفت: «عموماً دولت‌ها این مورد را نمی‌پذیرند، وقتی به سابقه تاریخی این موضوع نگاه می‌کنیم، مسئولان اسبق سازمان تربیت بدنی و وزارت ورزش همیشه علاقه‌مند بودند که نقش خود را در اداره فدراسیون فوتبال حفظ کنند.این بار نظر سلطانی فر این بود که پافشاری به حضور وزیر و معاون به‌عنوان صاحب رأی، می‌تواند منجر به عدم تأیید اساسنامه و ایجاد کمیته انتقالی و حتی تعلیق فدراسیون شود. با توجه به فهم بین‌المللی وزیر ورزش و جوانان، وی نظر فیفا را به خاطر حفظ منافع ملی پذیرفت که نقش وزارت ورزش در اداره فوتبال به‌عنوان عضو صاحب رأی، کمتر شود. او برخلاف بسیاری از مسئولان ورزش در گذشته، نقش خود را به‌خاطر منافع مردم و فوتبال کمرنگ کرد و از منافع خود گذشت.»


سهل‌انگاری پزشکی باعث مرگ مارادونا شد؟
ارثیه هنگفت دیگو برای بازماندگانش

درگذشت دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین و جهان در هفته گذشته واکنش‌های زیادی را به‌همراه داشت. یکی از مهم‌ترین بحث‌ها این است وکیل این اسطوره مدعی شد کادر پزشکی در کارش تعلل کرده و آمبولانس به‌موقع نرسیده و در این رابطه شکایت خود را ارائه کرده است. در این زمینه بسیاری از رسانه‌های آرژانتین مدعی شدند سهل‌انگاری پزشکی باعث درگذشت مارادونا شده است به همین خاطر دادگستری آرژانتین اعلام کرد از چهارشنبه آینده تحقیقات خود را درباره احتمال سهل‌انگاری در عدم دریافت مراقبت‌های پزشکی لازم که منجر به مرگ مارادونا شد، آغاز خواهد کرد. گفتنی است در روزهای آینده زمان آن فرا می‌رسد که ماتیاس مورلا، وکیل دیگو آرماندو مارادونا روند توزیع ارثی را که اسطوره فوتبال آرژانتین از خود به‌جای گذاشته است آغاز کند. باید دید که آیا مارادونا وصیتنامه کتبی از خود به‌جای گذاشته است یا اینکه قوانین ارث باید اعمال شود که در این صورت فرزندان او طبق قانون می‌توانند حداقل دوسوم از دارایی پدرشان را تصاحب کنند. ارزش دارایی مارادونا 75 میلیون تا 90 میلیون دلار تخمین زده شده است که شامل اتومبیل‌های مدل‌بالا و لوکسی همچون رولزرویس گوست و بی‌ام‌و‌ آی8، املاک مختلف و البته قراردادها می‌شود. مارادونا پیش از درگذشتش، تحت‌ قرارداد باشگاه خیمناسیای آرژانتین بود. او همچنین قرارداد اسپانسری با پوما و قرارداد حق تصویر با شرکت‌های «کونامی» و «EA اسپورتس» را که به‌ترتیب سازندگان بازی‌های کامپیوتری PES و FIFA هستند، داشت.

سرخابی‌ها یک سال است به آزادی پول نداده‌اند

قدرت‌الله سیف مدیر مجموعه ورزشی آزادی درباره اینکه آیا باشگاه‌ها در زمان مقرر مبلغ اجاره ورزشگاه آزادی را پرداخت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، گفت: با توجه به اینکه تیم پرسپولیس در آستانه اعزام به قطر برای لیگ قهرمانان آسیا است اجازه بدهید در این حوزه ورود نکنیم اما صحبت برخی دوستان در رسانه‌ها که در هر بازی 250 میلیون تومان پرداخت می‌کنیم واقعیت ندارد. حدود یک سال است از سوی باشگاه‌ها پولی برای مجموعه ما واریز نشده است. به گزارش فارس، او ادامه داد:«برخی دوستان در رسانه‌ها هم مطالبی را منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که چمن از لحاظ اندازه مانند گذشته نیست، اما ملاک ما نظر ناظر بازی نسبت به چمن است. دستورالعمل ابلاغی از سوی مراجع ذیصلاح برای ما دو الی سه سانتیمتر است. ما به‌دلیل بارندگی در 12 ساعت زودتر از بازی پرسپولیس و صنعت نفت چمن را کوتاه کردیم تا امکان برگزاری مسابقه وجود داشته باشد.

زمان ارائه لایحه دفاعی خلیل‌زاده مشخص شد

جلسه کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال برای رسیدگی به شکایت باشگاه پرسپولیس از شجاع خلیل‌زاده چهارشنبه هفته گذشته با حضور امیر ساعد وکیل (وکیل پرسپولیس) و مصطفی سلیمانی (وکیل خلیل زاده) برگزار شد و کمیته وضعیت یک هفته به خلیل‌زاده و وکیل وی فرصت داد تا لایحه دفاعی خود را ارائه کنند. به‌نظر می‌رسد این لایحه که درباره دلایل فسخ قرارداد یکطرفه مانند پرداخت نشدن بخش زیادی از مطالبات شجاع در مهلت مقرر بوده، امروز در اختیار کمیته وضعیت قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما