شناسهٔ خبر: 44232479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختراع چشم الکترونیک برای نابینایان/ دانش‌آموز فریدونکناری در جمع برترین‌ها

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار گفت: علیرضا خانی دانش‌آموز فریدونکناری با اختراع چشم الکترونیک برای نابینایان در جمع ۱۰ نفر برتر کشور قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

 سیدعظیم اسماعیل‌زاده در گفت و گو با فارس، از افتخارآفرینی دانش‌آموز فریدونکناری در نخستین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور خبر داد و اظهار کرد: علیرضا خانی دانش‌آموز پایه هفتم دبیرستان مرحوم شکرانه فریدونکنار، به مرحله نهایی این مسابقات راه پیدا کرد.

وی افزود: خانی در این دوره از مسابقات در رشته کدنویسی گرایش کنترل سخت‌افزار شرکت کرده بود.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: این دانش‌آموز با کسب رتبه اول استان و ورود به مرحله نخست مسابقات کشوری، موفق شد به مرحله نهایی این مسابقات راه پیدا کرده و در جمع ۱۰ نفر برتر کشور قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار با اشاره به کاربردی بودن اختراع این دانش‌آموز نخبه فریدونکناری، بیان کرد: دستگاه چشم الکترونیک که به ابتکار این دانش‌آموز ساخته شده، با جذب اسپانسر در مرحله قراردادهای اولیه برای تولید انبوه است.

این مسوؤل با اشاره به موفقیت‌های یکسال اخیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فریدونکنار و اینکه این مرکز به عنوان قطب انرژی‌های نوین استان انتخاب شده است، اظهار کرد: همچنان در بخش تأمین تجهیزات این مرکز علمی پژوهشی دچار کمبودهای جدی و نیازمند یاری خیران هستیم.

وی ضمن تقدیر از مریم انجیدنی مدیر پژوهش سرای دانش‌آموزی فریدونکنار و حسین بابکی مربی راهنمای پژوهش‌سرا، خاطرنشان کرد: برنامه‌های بسیار متنوعی در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فریدونکنار به‌صورت مجازی در حال انجام بوده که برای دانش‌آموزان بسیار مفید است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و

نظر شما