شناسهٔ خبر: 44231724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تلاش برای پیشرفت ورزش نخست

مهران مریدی

جلسه نماینده مردم سلسله و دلفان، غلامرضا محمدی، طالب نعمت‌پور، هادی عامل، رئیس هیأت و برخی از اعضای هیئت رئیسه کشتی لرستان با علیرضا دبیر برگزار و در مورد چگونگی پیشرفت کشتی در این استان بحث و تبادل‌نظر شد.

صاحب‌خبر -

در ابتدای این جلسه که ۹ آذر ماه برگزار شد، فرید بهرامی، رئیس هیئت کشتی لرستان، اظهار کرد: کشتی استان ما نیازمند کمک‌های اعتباری و تجهیزاتی است.

وی تصریح کرد: لرستان از لحاظ نیروی انسانی و استعداد غنی است اما از نظر امکانات و بودجه بسیار ضعیف بوده که از رئیس فدراسیون و دکتر ابراهیمی می‌خواهم با رایزنی‌هایی که با وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان انجام می‌دهند برای حمایت مادی و تجهیزاتی از کشتی استان گام بردارند.

بهرامی ادامه داد: از زمانی که در رأس هیئت حضور پیدا کردم به دنبال یک اجماع در کشتی استان بودم و قصدم این است که دودستگی‌ها از بین برود تا موانع پیشرفت کشتی استان برطرف شود تا چند سال آینده قهرمانان خوبی را از این استان ببینیم.

در ادامه غلامرضا محمدی گفت: از حضور نماینده استان در این جلسه تشکر می‌کنم، اگر قرار باشد کشتی لرستان رشد و پیشرفتی داشته باشد و در آن اتفاقی بیفتد قطعا در همین دوره باید باشد چراکه با حضور آقای دبیر در رأس فدراسیون کشتی و حمایت‌های همه جانبه ایشان و پتانسیل فنی موجود شرایط کار به وجود می‌آید و از نمایندگان استان می‌خواهم با رایزنی با سایر مسئولان از جمله استاندار در جهت کمک به کشتی گام بردارند و قطعا اگر همه یکدل شوند، کشتی لرستان به روزهای خوب گذشته خود باز خواهد گشت.

هادی عامل، گزارشگر و خبرنگار کشتی که به‌عنوان مهمان در این جلسه حضور داشت نیز گفت: ۳۵ سال در کار گزارشگری هستم و بارها در لرستان و شهر خرم‌آباد حضور داشتم. به شخصه معتقدم که این خطه از کشورمان دارای استعدادهای ناب و جوانان شایسته‌ای است که با همه وجود در مسابقات حاضر می‌شوند و جسارت و شجاعت خاصی از خود نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: کشتی‌گیران لرستانی همیشه بیشتر از آنچه داشتند در میدان مبارزه گذاشته‌اند و امیدوارم در این دوره که یک قهرمان المپیک در رأس کشتی کشور حضور دارد به استان‌ها و شهرها سرکشی کند و اگر شهرستان‌ها فعال شوند کل کشتی کشور فعال خواهند شد.

در ادامه یحیی ابراهیمی نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ابتدا از تمامی حاضران در این جلسه که افتخار کشتی ایران هستند تشکر و قدردانی می‌کنم، کشتی ایران از قدیم در جهان حرفی برای گفتن داشته و من خود نیز در نوجوانی در وزن 28 کیلوگرم کشتی می‌گرفتم.

وی گفت: در لرستان دو فاکتور عامل تولید ثروت است یکی منابع انسانی و یکی منابع طبیعی که هر دوی آن را ما داریم اما متأسفانه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات لازم از توسعه عقب افتادیم.

ابراهیمی تصریح کرد: با اینکه جوان‌های خوب و با استعدادی از لحاظ بدنی و جسمانی داریم اما پیشرفتی نداشتیم و باید بگویم هیچ قومی تغییر نمی‌کند تا خودش نخواهد. در دوره‌های گذشته تلاش نکردیم تا بودجه‌بندی و اعتبارات استان را ارتقاء دهیم و در حال حاضر با این مشکلات روبرو هستیم.

فوق تخصص جراحی قلب تأکید کرد: ما استعدادهای خدادادی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه ورزش داریم و می‌توانیم در این حوزه حرف‌های زایادی برای گفتن داشته باشیم کما اینکه قهرمانان خوبی نیز در استان داریم.

وی در مورد کمک به کشتی لرستان گفت: اولاً من نماینده تمام مردم ایران هستم و سعی خواهم کرد که نگاه کلی داشته باشم و از همکارانم در مجلس می‌خواهم که به وزیر ورزش برای تخصیص اعتبارات بیشتر کمک کنند. همچنین می‌خواهم که اختیارات بیشتری را به هیئت‌های ورزشی بدهند تا آنها نیز بتوانند با حمایت بیشتری به کار خود ادامه دهند و زیرمجموعه‌های خود را هدایت کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه کشتی دارای سبقه تاریخی در لرستان است، تصریح کرد: از منظر اسلام نیز کشتی یکی از ورزش‌های توصیه شده است و از نظر علم پزشکی نیز کشتی ورزشی است که تمامی عضلات را درگیر می‌کند و موجوب آمادگی جسمانی بالایی می‌شود.

وی ادامه داد: این رشته آمیخته با فرهنگ مردم لرستان است و هر کمکی که بتوانم برای پیشرفت آن خواهم کرد. از صدا و سیما نیز می‌خواهیم که به قهرمانان این رشته و جایگاه ورزش اهمیت بیشتری بدهد. ما برای جوانان این کشور کم کار کردیم و باید در عمل به فکر آن‌ها از جمله شغل، ازدواج، مسکن و تفریحات سالم باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما