شناسهٔ خبر: 44231547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار کوتاه از شهرستان‎‌های استان اصفهان

اصفهان- ایرنا- آغاز فعالیت قرارگاه حافظان سلامت در سمیرم و فلاورجان، شب‌نشینی‌ها عامل ۵۰ درصد از ابتلا به کرونا در شهرضاست و مرگ خاموش نگهبان یک کارخانه در نجف‌آباد از جمله اخبار امروز شهرستان‌های استان اصفهان است.

صاحب‌خبر -

نجف‌آباد

فرمانده انتظامی نجف‌آباد از مرگ نگهبان یک کارخانه در این شهرستان بر اثر گاز گرفتگی خبر داد.

سرهنگ محمدحسین باباکلانی خاطرنشان کرد: با اعلام این حادثه به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد فوت مشکوک در یکی از کارخانه‌های شهرک صنعتی، ماموران کلانتری علویچه در محل حاضر شدند.

به گفته وی، این جوان ۲۲ ساله در اتاقک نگهبانی این مجموعه بر اثر گازگرفتگی، جان باخته بود.

شهرضا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: ۵۰ درصد از ابتلا به بیماری خطرناک کووید -۱۹ در این شهرستان بدلیل دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌هاست.

دکتر حجت‌الله تنهایی با تاکید براینکه هرگونه تجمع یا گردهمایی خانوادگی به هر شکل باعث ابتلای سرپایی افراد و شیوع بیشتر بیماری می‌شود، ادامه داد: هشت هزار بیمار تنفسی در ۹ ماه گذشته به درمانگاه‌های شهرضا مراجعه کردند که بیش از  چهار هزار نفر آنها دارای کرونای مثبت بودند.

وی گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های ایمنی، بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌های شبانه، تنها راه جلوگیری از انتقال ویروس و ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرضا نیز گفت: بیمار شدن مهمانان حاضر در مهمانی‌ها که به علت کوتاهی یا بی‌توجهی افراد باشد، جُرم است.

امیرحسین رزاززاده افزود: راه‌های منتهی به باغ‌های اطراف و حاشیه شهرضا بصورت محسوس و نامحسوس، کنترل و از تجمع افراد در این مکان ها جلوگیری می‌شود.

فلاورجان

اثر ملی فلاورجان به واحد خدمات گردشگری و توریستی تبدیل شد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فلاورجان با اعلام این خبر گفت: بُرج کبوتر روستای "رارا" بعنوان سی‌ و یکمین اثر ملی ثبت شده این شهرستان به سفره‌خانه سنتی، تغییر کاربری می‌دهد.

حافظ کریمیان خاطرنشان کرد: کبوترخانه "رارا" با پلان دایره‌ای به قطر ۸/۷ متر و ارتفاع ۱۲/۸ مترمربع بر روی یک تپه طبیعی در میانه بافت این روستا واقع شده است.

وی با بیان‌اینکه ساختار این برج خشتی بصورت دو اشکوب طراحی شده و با دو پلکان زیبا و مارپیچ به بام بنا متصل می‌شود، افزود: فضاهای طبقه همکف شامل تاق‌های آهنگ با خیز کم است که در میانه هر تاق، نورگیری مُدور تعبیه شده و در پشت‌بام نیز مناره زیبایی با پوشش گُنبدین وجود دارد که در میانه آن فلفل‌دانی آجری قرار دارد.

سمیرم، فلاورجان و میمه

۴۰ قرارگاه حافظان سلامت در سمیرم و ۶۰ قرارگاه در فلاورجان، فعالیت محله محور خود را آغاز کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمیرم با اعلام آغاز این طرح گفت: تشکیل این قرارگاه با مشارکت همه پایگاه‌های مقاومت بسیج برای قطع و کُند شدن روند ابتلا به کروناست.

سرهنگ پاسدار هوشنگ نوابی با بیان‌اینکه سمیرم دارای ۱۲۰ روستاست، افزود: هزار بسیجی در قرارگاه‌های محله‌محور حافظان سلامت بکارگیری شده‌اند و با مشارکت مردم در حال اجرای اهداف قرارگاه هستند.

این مسوول نظامی در سمیرم ادامه داد: بسیجیان و داوطلبان مشارکت‌کننده در این طرح محله محور ممکن است با خانوارهایی روبه‌رو شوند که درگیر این بیماری خطرناک شده‌اند و لازم است با حفظ شان و آبروی هر خانواده، به شکل مستقیم و غیرمستقیم، یاریگر آنان حتی در تهیه مایحتاج روزانه باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان نیز از فعال شدن۶۰ قرارگاه در سطح محله‌های مختلف این شهرستان با هدف قطع زنجیره بیماری کووید -۱۹ خبر داد.

سرهنگ پاسدار جواد فصیحی تصریح کرد: گشت رضویون و گشت‌های بسیجی محله‌محور هم برای اجرای دستورالعمل ابلاغی ستاد کرونا نیز در این زمینه در حال تلاش و اقدام هستند.

بر همین اساس ۲۰۰ بسته معیشتی به همت حوزه مقاومت امام سجاد(ع) بخش میمه به مناسبت هفته بسیج بین نیازمندان توزیع شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) بخش میمه گفت: این سومین مرحله از توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان و قشر آسیب دیده از بیماری و شرایط سخت کروناست.

به گفته سرگرد ابوالفضل مطلب، این بسته‌ها شامل حبوبات، گوشت، مرغ، برنج، لبنیات و ماکارونی است و بیش از ۳۰۰ میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

گلپایگان

شهردار گلپایگان از آغاز نوسازی تاکسی‌های این شهر خبر داد و گفت: این طرح با سطح آلایندگی "یورو ۵" آغاز و انجام شد.

پیمان شکرزاده ادامه داد: نوسازی تاکسی‌های فرسوده با اختصاص خودروهای دارای سطح آلایندگی "یورو ۵" با پرداخت نقدی آغاز شده است که در آن خودروی سمند EFV با قیمت ۱۱۸ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان و پژو ۴۰۵ با قیمت ۱۰۴ میلیون تومان و ۹۵۱ هزار تومان به متقاضیان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح تاکسی‌های فرسوده سمند و پژو نوسازی می‌شود، تصریح کرد: البته هزینه اسقاط تاکسی‌های فرسوده سمند و پژو بستگی به نوع خودرو متغییر است.

شکرزاده اضافه کرد: متقاضیان برای ثبت نام در طرح نوسازی باید به سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری گلپایگان مراجعه کنند.

۲۰۸ دستگاه تاکسی شامل ۱۴۱ دستگاه تاکسی گردشی، ۲۵ دستگاه تاکسی خطی و ۴۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم در گلپایگان فعال است که ۳۰ درصد آنها فرسوده هستند.

کاشان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان شمار موارد جدید مثبت کرونا در کاشان و شهرستان آران و بیدگل را ۱۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون آزمایش کرونا ۱۱ هزار و ۱۳۲ نفر در این ۲ شهرستان مثبت بوده است.

مریم امیدی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ بیمار جدید حاد تنفسی در کاشان و ۹ بیمار جدید حاد تنفسی با میانگین سنی حداقل ۲۷ و حداکثر ۸۹ در شهرستان آران بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ نفر از کل بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، یادآور شد: شمار فوتی‌های طی ۲۴ ساعت گذشته در این ۲ شهرستان سه نفر مرد و ۲ زن بودند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: هم اکنون ۲۸۸ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و ۴۱ نفر نیز در مرکز درمانی شهرستان آران بستری هستند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۳۵ هزار و ۷۹۹ نفر و شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۴۸۶ نفر رسیده است.

نطنز

فرماندار نطنز به همراه دادستان و اعضای ستاد مقابله با کرونای شهرستان با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرای دستدالعمل‌های بهداشتی از اصناف شهرستان نطنز بازدید کردند.

رمضانعلی فردوسی در این بازدید با دعوت از مردم برای در خانه ماندن و همچنین صنوف برای رعایت مسائل بهداشتی گفت: توجه مردم به هشدارهای بهداشتی و رعایت آن منجر به کاهش کرونا خواهد شد.

وی افزود: بازار از نظر نظارت بر قیمت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید اصناف شهرستان همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

اردستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردستان از تبدیل یک خانه تاریخی به اقامتگاه بومگردی در این شهرستان خبر داد.

مهدی مشهدی گفت: این خانه متعلق به اوایل دوره قاجار در محله کبودان اردستان قرار دارد و بخش خصوصی برای مرمت و بازسازی آن ۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته وی این اثر تاریخی با یک‌هزار مترمربع مساحت به عنوان نخستین اقامتگاه بوم‌گردی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موافقت اصولی و مجوز دریافت کرده بهار سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

اصفهان

 ۱۲۰ بسته معیشتی در چهارمین مرحله کمک‌های مومنانه توسط گروه توپخانه ۱۵ خرداد نیروی زمینی سپاه در بین خانواده‌های نیازمند شهر بهارستان توزیع شد.

جانشین فرمانده گروه توپخانه ۱۵ خرداد نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: رزمندگان این گروه با آغاز شیوع بیماری کرونا در عرصه‌های مردم‌یاری و ضدعفونی معابر و اماکن ‌در کنار مردم حضور داشتند.

سرهنگ دوم پاسدار عبدالحمید رهبر با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص رزمایش مومنانه، افزود: گروه ۱۵ خرداد در قالب رزمایش دفاع بیولوژیک در اسفند سال گذشته و فروردین ماه سال جاری ضد عفونی ادارات و نهادها در شهرهای کاشان، آران وبیدگل، اصفهان، بهارستان، مبارکه، شهرضا، گز و برخوار و فلاورجان را با بهره گیری از کلیه امکانات و تجهیزات جنگ نوین، خودروهای آتش نشانی موجود در این یگان در دستور کار قرار داد.

جانشین فرمانده گروه توپخانه ۱۵ خرداد نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: در آن مقطع رزمندگان این گروه در قالب رزمایش دفاع بیولوژیک ۴۰۰ بسته بهداشتی، آموزشی و فرهنگی  شامل بروشورهای اطلاع رسانی، مواد ضدعفونی کننده دست، اقلام حفاظتی مثل دستکش و ماسک توزیع کردند.

رهبر ادامه داد: همچنین همزمان با بازگشایی مدارس کارکنان گروه توپخانه ١۵خرداد  ١١٠بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۲میلیون ۸۰۰ هزار ریال را با همکاری هیات حضرت قائم (عج) مسجد قائم شهر بهارستان تهیه و بین نیازمندان این شهر توزیع کردند.

وی با اشاره به شروع هفته بسیج تصریح کرد: در این مناسبت نیز کارکنان گروه توپخانه ١۵خرداد نیروی زمینی سپاه در قالب رزمایش کمک مومنانه ۱۲۰ بسته معیشتی تهیه کردند.

جانشین فرمانده گروه گروه توپخانه ۱۵ خرداد نیروی زمینی سپاه گفت: این بسته‌ها شامل برنج، روغن، شکر، ماکارونی و رب گوجه به ارزش هربسته سه میلیون ریال بود که توسط کارکنان گروه با همکاری پایگاه بسیج حضرت قائم (عج) شهر بهارستان تهیه و در بین خانواده های نیازمند این شهر توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: همه رده‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاپایان حضور این ویروس منحوس در کنار مردم حضور دارند و تمام امکانات و توان خود را برای کمک به مردم به ‌کار خواهند گرفت.

گروه توپخانه ۱۵ خرداد از یگان‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در استان اصفهان است.

نظر شما