شناسهٔ خبر: 44231536 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همزمان با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین

حماس: ملت ماحق دارد با توسل به همه راه‌ها در مقابل اشغالگران مقاومت کند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد این حق ملت فلسطین است که با تمام توان و از هر راه ممکن از جمله مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگری کینه‌توزانه مقاومت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، بیست و نهم ماه نوامبر هر سال روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین نامگذاری شده است. این روز مصادف است با سالروز صدرو قطعنامه سازمان ملل معروف به قطعنامه "تقسیم" که نتیجه آن ظلم تاریخی علیه ملت فلسطین با مشروعیت بخشی به اشغالگری صهیونیست‌ها در این سرزمین شد.

به همین مناسبت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در بیانیه‌ای مطبوعاتی از جامعه بین الملل و سازمان ملل خواست که به همبستگی با ملت فلسطین تنها در حد شعار‌های زیبا بسنده نکند و در عرصه عمل از ملت فلسطین حمایت کند؛ به‌ویژه آنکه ده‌ها قطعنامه وجود دارد که جنایت‌های رژیم اشغالگر و سیاست‌های نژادپرستانه آن را محکوم می‌کند، اما فقط در همین حد باقی مانده است.

حماس همچنین از جامعه بین الملل خواست با توقف حمایت‌های نامحدود خود از صهیونیست‌ها به‌ویژه حمایت‌های آمریکا که آن را به ارتکاب جنایت تشویق کرده است، با اجرای عدالت سران رژیم اشغالگر اسرائیل را تحویل دادگاه‌های بین المللی دهد و مصونیت قضائی را از این رژیم لغو کند.

جنبش مقاومت اسلامی از ملت‌های دنیا به‌ویژه عرب‌ها، مسلمان‌ها و عدالت‌خواهان و آزادگان جهان خواست تا صدای خود را در حمایت از فلسطین بالا ببرند و به تصمیم‌گیران سیاسی فشار وارد کنند تا این استعمار و اشغالگری متوقف شود.

این جنبش همچنین از تمام ملت و گروه‌های فلسطینی خواست تا هرچه سریعتر متحد شده و استراتژی تلاش مشترک ملی را در پیش گیرند؛ چرا که تنها راه مقابله با اشغالگران و تحقق آزادی، استقلال و حق بازگشت فلسطینیان همین است.

حماس با تاکید بر موضع استراتژیک خود در قبال رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این حق ملت فلسطین است که به تمام توان و از هر راه ممکن از جمله مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگری کینه‌توزانه مقاومت کند. این چیزی است که شریعت الهی و قوانین بین المللی به ما داده و تجارب تاریخی آن را ثابت کرده است.

جنبش مقاومت اسلامی در پایان تصریح کرد: ما ایمان داریم که حتما رژیم اشغالگر از بین خواهد رفت و دولت فلسطینی به پایتخت قدس شریف ایجاد خواهد شد، میلیون‌ها فلسطینی آواره به کشور خود باز می‌گردند و با تمام ملت‌های دنیا در ساخت خیر و خوبی و رفاه برای بشریت سهیم خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما