شناسهٔ خبر: 44231336 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارز دیجیتال فیسبوک ژانویه سال آینده به بازار آمریکا می‌‌ آید

شرکت فیسبوک اعلام کرد رمز ارز جدید آن ها ابتدای سال آینده به بازار آمریکا راه پیدا خواهد کرد و توسط برنامه نووی قابل استفاده خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعاتی منتشر شده شرکت فیسبوک در نظر دارد ارز دیجیتال لیبرا را در ماه ژانویه سال آینده وارد بازار جهانی کند. طبق گزارش‌ها این ارز دیجیتالی که توسط شرکت فیسبوک توسعه یافته در اوایل سال آینده به دست کاربران آمریکا می‌رسد. زمانی که لیبرا ابتدا معرفی شد قرار بود یک ارز دیجیتال بر اساس دیگر ارزهای موجود در فضای رمز ارزها باشد.

این یعنی رمز ارز جدید با ارزهای دنیای بیرونی مطابقتی نداشت و مخلوطی از رمز ارزهای دیگر بود. به دنبال معرفی این فناوری بسیاری از بانک‌ها و تنظیم کنندگان نگران این مدل از رمز ارزها بودند. به همین دلیل شرکت فیسبوک تغییراتی در فناوری رمز ارز خود ایجاد کرد. در حال حاضر شرکت سازنده اظهار داشته که لیبرا با ارزهای یورو، دلار، پوند و دلار سنگاپور مطابقت دارد.

برنامه‌های فیسبوک پس از عرضه لیبرا

بیشتر بخوانید

برنامه‌های فیسبوک پس از عرضه لیبرا

به دنبال عرضه رمز ارز لیبرا شرکت فیسبوک در نظر دارد ارزهای دیجیتالی دیگری را نیز به بازار جهانی معرفی کند و سرمایه‌گذاری جداگانه‌ای بر روی آن‌ها داشته باشد. همچنین انتظار می‌رود شرکت فیسبوک کیف دیجیتالی ویژه‌ خود را برای رمز ارز لیبرا توسعه دهد و در اختیار کاربرانش بگذارد.

این کیف پول که در ابتدا کالیبرا نام داشت عنوان آن در ماه می به نووی تغییر یافت. اطلاعات حاکی از آن است کاربرانی که به رمز ارز جدید فیسبوک دست پیدا می‌کنند قادر خواهد بود با استفاده از برنامه‌‌های مسنجر و واتس‌اپ معاملات خود را صورت دهند. فیسبوک انتظار دارد کاربران از نرم افزار نووی استقبال کنند و تراکنش‌هایشان را با آن انجام دهند.

گفتنی است؛ رمز ارز لیبرا با همکاری شرکت‌های Farfetch، Lyft، Shopify، Spotify و Uber در کنار فیسبوک ساخته شده در نتیجه ممکن است این مجموعه‌ها نیز برنامه‌ای ویژه برای انجام تراکنش‌های کاربران خود تولید کنند. شرکت‌های دیگر تاکنون اطلاعاتی در رابطه با اهداف خود درباره رمز ارز جدید منتشر نکرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما