شناسهٔ خبر: 44231025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جامعه کشتی دیگر میلیونی نیست

مهران مریدی

رئیس فدارسیون کشتی می‌گوید: اگر به گذشته نگاه کنیم کشتی جامعه‌ای میلیونی داشت اما الان ۴۰ هزار نفر در این رشته فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

علیرضا دبیر ۹ آذر ماه در جلسه با یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله که با حضور سید جلال عسگری دبیر فدراسیون، غلامرضا محمدی، طالب نعمت‌پور، هادی عامل، فرید بهرامی رئیس هیأت کشتی لرستان و جمعی از مسئولین این هیأت برگزار شد، اذعان کرد: شاهد افت جمعیت کشتی‌گیران در تمام کشور هستیم، چراکه اگر به گذشته نگاه کنیم کشتی جامعه‌ای میلیونی داشت اما در حال حاضر 40 هزار نفر در کشتی فعالیت رسمی دارند و از این تعداد 2 تا 3 هزار نفر در مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر این روند کاهشی ادامه داشته باشد در چند سال آینده شاهد آن خواهیم بود که کشتی افت بسیار محسوسی از نظر قهرمانی و مدال‌آوری کند و آن وقت کاری از دستمان دیگر برنمی‌آید.

دبیر در مورد کشتی لرستان نیز گفت: کشتی این استان قهرمانان بسیار بزرگی را به خود دیده است که غلامرضا محمدی و طالب نعمت‌پور از قهرمانانی هستند که در این جمع نیز حضور دارند، این منطقه از کشور دارای استعدادهای فراوانی است و ظرفیت بسیاری برای پیشرفت در کشتی دارد که باید تمامی مسئولان پای کار بیایند تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: خارج از بحث قهرمانی کشتی، این رشته می‌تواند کمک زیادی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و همچنین سلامتی آن‌ها داشته باشد و آن‌ها را از آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد و فساد دور کند.

دبیر تأکید کرد: هرگونه کمک فنی و آموزشی از فدراسیون درخواست کنید انجام خواهیم داد و خود آقای محمدی نیز که اهل لرستان هست می‌تواند کمک کند و اگر لازم باشد حتی خود من نیز حاضرم برای این‌کار به لرستان بیایم.

نظر شما