شناسهٔ خبر: 44230408 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقاد تل آویو از اتحادیه اروپا؛ چرا ترور فخری‌زاده را محکوم کردید؟

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی ضمن خشنودی از ترور دانشمند هسته‌ای ایران، از اتحادیه اروپا به دلیل محکوم کردن این اقدام انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در گفت وگو با یک رسانه وابسته به ارتش این رژیم، از اتحادیه اروپا به دلیل محکوم کردن ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران انتقاد کرد.

«الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل در گفت‌و‌گو با «رادیو ارتش» با محکوم کردن اتحادیه اروپا، مدعی شد که آنها  از امیال هسته‌ای و نقض توافق هسته‌ای ایران آگاه هستند.

الی کوهن با اشاره محکومیت ترور محسن فخری زاده در اتحادیه اروپا که آن را اقدام جنایی خواند، گفت: «شاهدیم که آنها دوباره در حال نادیده گرفتن یک موضوع هستند.»

وی در بخش دیگر با ادعای عدم اشاره «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دخالت تل آویو در ماجرای ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران گفت، حذف او  به منطقه و جهان کمک کرد.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» روز شنبه به اظهارات امروز بنیامین نتانیاهو بعد از این ترور اشاره کرد و نوشت که این اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌تواند اشاره تلویحی به دست داشتن این رژیم در ترور دکتر محسن فخری زاده باشد.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌ تایمز» نیز روز جمعه در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده بوده است. نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز با ارسال نامه ای به شورای امنیت تاکید کرده که شواهد جدی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی مسئول ترور دانشمند ایرانی است.

این اقدام تروریستی با واکنش‌های جهانی مواجه شد و کشورهای آلمان، ترکیه، قطر، آفریقای جنوبی ، ونزوئلا، و همچنین سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا آن را محکوم کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

نظر شما