شناسهٔ خبر: 44230293 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

اجرای پروتکل الحاقی باید متوقف شود

خط و نشان نماینده مجلس برای دولت روحانی: آنها را در خرداد ۱۴۰۰ به زندان می‌فرستیم!

خبرگزاری خانه ملت

علی خضریان بیان کرد: پادوهای غرب را در خرداد ۱۴۰۰ به زندان می فرستیم تا تکلیف این جاسوسی ها مشخص شود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان موافق بررسی دوفوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، خواستار توقف اجرای پروتکل الحاقی و اعطای امتیازات بیشتر به غربی ها شدند.

سید محمود نبویان در نشست علنی امروز (یکشنبه 9 آذر) مجلس شورای اسلامی در موافقت با بررسی دوفوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفت: نظارت آژانس انرژی اتمی نسبت به فعالیت کشورهای هسته ای به چند نوع تقسیم می شود که پادمان اولین مرحله آن است.

نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع نوع نظارت پادمان نسبت به مواد و فعالیت های اعلام شده است. کشورهای هسته ای فعالیت هایی انجام می دهند که اعلام نمی کنند، از این رو آژانس انرژی اتمی اقدام به در نظر گرفتن پروتکل الحاقی برای مواد و فعالیت های اعلام نشده کرده است.

وی افزود: بر این اساس هر جایی که به آژانس اعلام شود در آن فعالیت هسته ای انجام می شود، باید در دسترس بازرسان قرار بگیرد؛ آقایان روحانی و ظریف دو بار مسئول پرونده هسته ای کشورمان شدند ، از این رو در مرداد سال 82 به دستور افراد یاد شده و با امضای رئیس سازمان انرژی هسته ای وقت این دسترسی ها به آژانس داده شد.

این نماینده در مجلس یازدهم اظهار کرد: در آن زمان 1030 صفحه گزارش به بازرسان داده شد و دسترسی به اماکن نظامی نیز صورت گرفت . در واقع براساس پروتکل الحاقی نظارت ها هر موقع و هر کجا انجام می شود.

نبویان تصریح کرد: طبق اظهارات آقای روحانی در صفحه 211 کتابش عنوان شده بازرسان آژانس جاسوس هستند، از این رو دسترسی هایی به مراکزی مانند پارچین، سایت شهید کلاهدوز، لویزان و شیان، شهید کاظمی، مرکز نوین، مرکز صنایع دفاع از جمله مرکز تولید موتور و... داده شد. همچنین دسترسی به متخصصان نیز صورت گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا قبل از سال 82 هیچ فردی موضوعات یاد شده را نپذیرفت و در سال 92 مجددا این دسترسی ها پذیرفته شد که خطر جدی در ابعاد نظامی و هسته ای است، لذا اجرای پروتکل الحاقی باید متوقف شود.

علی خضریان نیز در موافقت با بررسی دوفوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت فخری‌زاده، گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس، نمایندگان نکاتی رد و بدل و بیان شد که نتیجه آن، این تغییر فوریت و اقداماتی است که در محتوا در کمیسیون رخ خواهد داد؛ همکاران عزیز مردم انتظار یک اقدام عملی از سوی مجلس انقلابی رو دارند که با شعار و نطق محقق نمی شود بلکه با ابزار قانونگذاری و نظارتی که در اختیار مجلس است، باید صورت بگیرد. ما در شرایطی قرار داریم که بر اساس آمار، بازرسی هایی که آژانس در سال 2018 در داخل ایران انجام داده در زمانی که آمریکای متخاصم هنوز در برجام حضور داشته و 450 مورد بود اما در سال 2019، در زمانی که آمریکایی ها از برجام خارج شدند، دولت جمهوری اسلامی ایران امتیازات بیشتری به غربی ها داده و تعداد بازرسی های آژانس به 520 مورد افزایش پیدا کرده.

وی افزود: به عبارتی در قبال کم کاری غربی ها، خروج آمریکا از برجام و عدم رفع تحریم ها از سوی اروپا، ما شاهد ارائه خدمات بیشتر توسط آقایان غربگرا در داخل هستیم؛ شهید محسن فخری زاده شهید روز چهارشنبه است نه شهید روز جمعه، زمانی که رهبر معظم انقلاب روز سه شنبه بیان کردند که مسیر حل تحریم ها به عنوان یک واقعیت تلخ، نه از مسیر مذاکره که یکبار امتحان شده بلکه از مسیر غلبه بر تحریم ها عبور می کند، رئیس جمهور در روز چهارشنبه بیان می کند که آمریکا به بد و خوب تقسیم می شود و ژانویه 2017 را مبدأ آمریکای بد و خوب قرار می دهد لذا مشخص است که وقتی رئیس جمهور در روز چهارشنبه پیام ضعف مخابره می کند و روز پنجشنبه معاون وزیر خارجه ما یک جاسوسی رو با لبخند بدرقه بکند، دشمن هم در روز جمعه در عملش تردید نمی کند.

این نماینده در مجلس یازدهم گفت: معتقدیم مجلس باید به صراحت در محتوای این طرح، خروج از پروتکل الحاقی را در دستور قرار دهد و همانطور که در جلسه غیرعلنی تفاهم شد و نمایندگان تأکید کردند، ما خروج از پروتکل الحاقی را در این دو فوریت در کمیسیون قرار خواهیم داد و در صحن به تصویب خواهیم رساند.

خضریان در ادامه با تأکید بر اینکه راهبرد منطقی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی این است که نباید وارد سناریوهای غربی شود، اظهار داشت: بلکه ما در جمهوری اسلامی ایران به جای ارسال پالس ضعف و قرار گرفتن در تله بزرگ صبر استراتژیک که جناب رئیس جمهور عملا به دشمن پیغام می دهد که در دوران باقیمانده ترامپ، تو می توانی هر کاری در این کشور بکنی و می توانی ترورهای دیگری انجام دهی، این پیام ضعف از سوی مجلس اصلاح خواهد شد و خروج از پروتکل الحاقی ان شاالله به غربی ها این پیام را به غربی ها خواهد داد که نه تنها دوران بزن در رو تمام شده بلکه دوران پادوهای شما در این کشور هم به انتها رسیده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پادوهای شما ان شاءالله همانطور که شما مبدأ را ژانویه 2017 قرار می‌دهید، در خرداد ماه 1400 آنها را از این کشور به سلول‌های زندان برای بازجویی درباره این جاسوسی‌ها و خون شهدایمان می اندازیم.

نظر شما