شناسهٔ خبر: 44229887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه خبر از اسلامشهر؛

فرماندار اسلامشهر: تمهیدات لازم برای زمستان امسال اندیشیده شده است

تهران- ایرنا-فرماندار شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه در دو روز گذشته اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده باش کامل بودند، گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم بارش ها اعضای این ستاد همچنان در آماده باش قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه فرمانداری اسلامشهر مسعود مرسلپور افزود: اقدامات پیشگیرانه ای همچون لایروبی رودخانه‌های کن، کرج و کانال‌های انتقال آب‌های سطحی و روان آب‌ها توسط اداره امور منابع آب و شهرداری‌ها انجام شده تا در ماههای پر بارش آتی آب گرفتگی در شهرستان رخ ندهد.

وی ادامه داد: عوامل زحمتکش شهرداری‌ها نیز حضور مستمری در خیابان‌ها و معابر دارند تا با جمع آوری آب‌های سطحی و روان آب‌های جاری شده در سطح شهرها هرگونه گرفتگی در نهرها را مرتفع سازند.

مرسلپور با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر پربارش بودن زمستان امسال در کشور بویژه استان تهران گفت: به کلیه اعضای ستاد مدیریت بحران از جمله شهرداری‌ها و اداره راهداری اعلام شده تا اقدامات و تمهیدات لازم برای زمستان امسال پیش بینی کنند تا در زمان وقوع بارش‌ها خدمات لازم در سطح شهرستان ارائه شود.

پیام فرماندار در پی شهادت سردار علی رضایی

همچنین فرماندار اسلامشهر در پیامی شهادت مجاهد خستگی ناپذیر سردار سرافراز حاج علی رضایی را تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام مرسلپور به شرح ذیل است: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» خبر شهادت مجاهد خستگی ناپذیر هشت سال دفاع مقدس، یار دیرین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از حریم آل الله، سردار حاج علی رضایی موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

وی افزود: شهادت این سردار سرافراز را که سال‌ها مسئولیت ستاد اقامه نماز جمعه چهاردانگه را نیز عهده دار بود را به خانواده ایشان، یاران و همسنگران و مردم شهید پرور شهر چهاردانگه تبریک و فقدان جانسوز ایشان را تسلیت می گویم.

ممنوعیت برگزاری مراسم ختم در آرامستان‌ها

فرماندار اسلامشهر همچنین درباره گلایه شهروندان درخصوص برگزاری مراسم ختم و فاتحه خوانی در آرامستان‌های شهرستان از جمله دارالسلام و امام زاده عقیل (ع) گفت: طبق مصوبات ستاد کرونای شهرستان برگزاری مراسم ختم و فاتحه خوانی در آرامستان‌ها ممنوع است.

مرسلپور افزود: مدیر اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان مسئول بقاع متبرکه و امام زاده‌های شهرستان، مدیر عامل سازمان دارالسلام و متولیان سایر آرامستان‌ها در این زمینه مسئولیت دارند و باید از اجرای هرگونه مراسم ختم بویژه در رزوهای پنج شنبه و جمعه جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: از شهروندان نیز درخواست داریم تا با مدیران آرامستان‌های شهرستان همکاری داشته باشند و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و پاسداشت حقوق دیگران از برپایی مراسم ختم و فاتحه خوانی خودداری کنند.

مرسلپور ادامه داد: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و مقابله با این ویروس منحوس با همراهی و مشارکت اقشار مختلف مردم و همچنین کسبه و اصناف اماکن پذیر است و بی تردید با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های اعلام شده می‌توان آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا را به حداقل رساند.

شهرستان اسلامشهر با حدود ٨٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب تهران واقع شده است.

نظر شما