شناسهٔ خبر: 44229784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰۶مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در شاهرود شناسایی شد

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی ۱۰۶ مورد جدید قطعی ابتلا به ویروس کرونا در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و افزود: شمار مبتلایان از آغاز همه گیری در شهرستان های شاهرود و میامی به چهار هزار و ۷۷۲ تن رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۱ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند، اظهار داشت: ۳۵ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی از مراجعه ۵۶ تن با علائم احتمالی ابتلاء به ویروس کرونا به مراکز درمانی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد مر اجعه کننده ۱۵ تن بستری شدند.

چمن با بیان اینکه این آمار و اطلاعات نشانگر فعال بودن چرخه انتقال ویروس است، تصریح کرد: هر چند روند ابتلاء کاهش پیدا کرده اما در این روزهای سرد خانه امن ترین و مناسب‌ترین جای است، باید در خانه ماند و جز برای تأمین نیازهای ضروری خارج نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه محدودیت‌ها و رعایت موازین بهداشتی تا حدود زیادی مؤثر واقع شد، ابراز داشت: با شناختی که طی ۱۰ ماه گذشته از رفتار این ویروس داریم، چنانچه در این مرحله غفلت شود به سرعت آتش همه گیری شعله‌ور می‌شود.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان شاهرود جزو مناطق پرخطر از نظر آلودگی به ویروس کرونا در کشور محسوب و در بین فهرست شهرستان‌های بحرانی کشور قرار دارد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز با فوت ۳۸۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۸۷۵ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۹۵ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ تن رسید.

نظر شما