شناسهٔ خبر: 44229756 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

بازنشسته‌ها نمی‌توانند رئیس‌فدراسیون فوتبال شوند

عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: بازنشسته‌ها نمی‌توانند رئیس‌فدراسیون شوند.

صاحب‌خبر -



پس از انتقادات گسترده از تغییرات صورت گرفته در اساسنامه مبنی بر اجازه بازنشسته‌ها برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال، دیروز علی کفاشیان عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: با قانون فعلی محدودیت سنی از اساسنامه حذف شده و بازنشسته‌ها می‌توانند در انتخابات شرکت کنند اما نه برای ریاست، چون ریاست فدراسیون شغل محسوب می‌شود و فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیر‌دولتی است بازنشسته‌ها نمی‌توانند برای ریاست ثبت‌نام کنند. اگر قانون بعد از آن یک سال فرصت تغییر کند بازنشسته‌ها می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
رئیس‌اسبق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: کسی که می‌خواهد در انتخابات شرکت کند باید امتحان خودش را پس داده باشد چون فوتبال جایی نیست که هر کسی بتواند آن را اداره کند. خود من با سابقه 18 سال حضور در فدراسیون، 4 سال حضور در کمیته ملی المپیک و حضور در وزارت ورزش یک حرکت‌هایی انجام دادم و معتقدم فوتبال یک فرد توانمند می‌خواهد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا صحت دارد مدرک تحصیلی برای پست ریاست حذف شده است گفت: بله این شرط حذف شده است. مثلا اگر کسی دیپلم داشته باشد می‌تواند رئیس‌فدراسیون شود. البته من معتقدم این موضوع اشکال دارد و حداقل‌ها باید رعایت شود.اینها می‌تواند در اصلاح بعدی اساسنامه انجام شود.

نظر شما