شناسهٔ خبر: 44229457 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

پوش نوتیفیکیشن چیست و چه کمکی به کسب‌وکارها می‌کند؟

صاحب‌خبر - چقدر با پوش نوتیفیکیشن آشنایید؟ آیا می‌دانید که استفاده از پوش نوتیفیکیشن چقدر می‌تواند در بازاریابی دیجیتال شما موثر واقع شود؟ این روزها پوش نوتیفیکیشن‌ها یا همان اعلان‌های اپلیکیشن‌های موبایل، در زمینه مارکتینگ بسیاری کاربردی عمل می‌کنند و باعث ایجاد موثرترین تعامل‌ها با کاربران و مخاطبان می‌شوند.
نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که نباید در استفاده از پوش نوتیفیکیشن زیاده‌روی کنید چون در این‌صورت به احتمال زیاد مخاطبانی که انتخاب کرده بودند اعلان‌های شما را دریافت کنند را از دست می‌دهید.
برای آن‌که بار دیگر مرور کنیم که پوش نوتیفیکیشن‌ چیست، می‌توان به تفاوت آن با پیام‌های متنی اشاره کرد. با اینکه هم پیام‌های متنی و هم اعلان‌های اپلیکیشن‌ها بر روی صفحه موبایل ظاهر می‌شوند تفاوت مهمشان میزان کاراکتر در آن‌هاست. پوش نوتیفیکیشن‌ها را باید با محدودیت کاراکتر ارسال کنید تا تمام آن بر روی صفحه اول گوشی کاربران دیده شود. اگر غیر از این باشد بر روی دیده شدن و نرخ کلیک تاثیر منفی خواهد گذاشت.
وقتی پوش نوتیفیکیشن را باز می‌کنید به صفحه اپلیکیشنی هدایت می‌شوید که آن را برای شما ارسال کرده است. این اعلان‌ها برای کاربرانی که آن را دریافت می‌کنند رایگان هستند در حالی‌که پیام‌های تبلیغاتی در قالب SMS ممکن است برایتان هزینه داشته باشد.
اما مهم‌ترین نکته در زمینه پوش نوتیفیکیشن انتخابی بودن آن است. معمولا کسانی که SMSهای تبلیغاتی می‌فرستند جامعه هدف خود را به صورت تصادفی انتخاب می‌کنند اما پوش نوتیفیکیشن برای کسانی ارسال می‌شود که با اپلیکیشن و یا وب‌سایت خاصی تعامل داشته و خود، دریافت اعلان‌ها را انتخاب نموده‌اند. در بحث بازاریابی دیجیتال این نکته می‌تواند بسیار ارزشمند و مفید باشد.
 
پوش نوتیفیکیشن‌ها را کاربردی‌تر بفرستید

همانطور که می‌دانید کاربران می‌توانند از دریافت پوش نوتیفیکیشن‌های شما انصراف دهند. اما این چیزی نیست که شما می‌خواهید. پس باید برای مقابله با آن تلاش کنید. مثلا تعداد ارسال‌هایتان کنترل‌شده باشد. یا محتوایی که می‌فرستید به قدری خوب و باارزش باشد که مخاطبان را جذب کند. برای امتحان کردن تاثیر اعلان‌ها می‌توانید از روش تست a/b استفاده کنید. با این روش به‌مرور درخواهید یافت که چه پیامی را با چه شکل ظاهری برای چه گروهی بفرستید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.
یکی دیگر از استراتژی‌های خوب در این زمینه ارسال پوش نوتیفیکیشن با توجه به موقعیت مکانی کاربران است. شما می‌توانید اپلیکیشن خود را طوری تنظیم کنید که موقعیت مکانی کاربران را با اجازه خود کاربران ردیابی کند. شاید برایتان جای سوال باشد که مزیت چنین کاری چیست؟ مزیت‌اش آن است که می‌توان محتوای اعلان‌ها را بسیار هدفمند شده‌تر ارسال کرد. وقتی محتوا دقیقا برای کسانی ارسال شود که مخاطب بالقوه آن هستند، موفقیت شما تضمین خواهد شد.
به‌عنوان مثال اگر اپلیکیشن شما مربوط به یک برند باشد که در شهرهای مختلف شعبه دارد، وقتی در شعبه این برند در شهر ایکس حراج برقرار شد شما می‌توانید پوش نوتیفیکیشن مربوط به آن را برای ساکنین همان شهر که مخاطب شما هستند، بفرستید. با این کار علاقه کاربران به برنامه کاربردی شما بیشتر می‌شود و یقینا مخاطبان بیشتری نیز به‌دست خواهید آورد.
 
برتری پوش نوتیفیکیشن نسبت به انواع دیگر بازاریابی

نرخ باز کردن پوش نوتیفیکیشن در مقایسه با دیگر نمونه‌های بازاریابی - مثلا ایمیل مارکتینگ -  بالاتر است. افراد در طول روز ممکن است ایمیل‌های بسیاری دریافت کنند اما آن‌ها را نبینند. ولی از آن‌جا که پوش نوتیفیکیشن به‌صورت معدود و انتخاب شده فرستاده می‌شود و کوتاه است، اشخاص تمایل بیشتری به باز کردن آن‌ها نشان می‌دهند. به این ترتیب تعامل (اینگیجمنت) در پوش نوتیفیکیشن بالاتر است.
همچنین همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، پیام‌های شخصی‌سازی شده و هدفمند، تاثیرگذارترند و بیشتر از پیام‌های عمومی باز می‌شوند. پس حالا که این امکان برای اپلیکیشن‌ها فراهم است و ممکن است برای انواع دیگر بازاریابی فراهم نباشد، در زمینه شخصی‌سازی کردن محتوای اعلان‌های خود بیشتر تلاش کنید.
 
پوش نوتیفیکیشن در پلتفرم‌های مختلف

نحوه نمایش پوش نوتیفیکیشن‌ها در گوشی‌های مختلف متفاوت است. حتی ممکن است هر دو نفری که پوش نوتیفیکیشن را دریافت کرده‌اند آیفون و یا اندروید داشته باشند اما اعلان را به شکلی متفاوت ببینند. طبق تجربیات و آزمایش‌هایی که انجام شده نرخ باز کردن پوش در دستگاه‌های اندروید بالاتر است، درحالی که کاربران IOS پوش نوتیفیکیشن‌ها را ۷ برابر سریع‌تر از اندروید باز می‌کنند.
هدف شما از ارسال پوش نوتیفیکیشن‌ها دیده شدن و افزایش مخاطبان است. پس بسته به این‌که چه کسانی را برای فرستادن پوش نوتیفیکیشن هدف خود قرار می‌دهید، تمامی این اطلاعات را در ذهن نگه دارید و از تاثیر آن‌ها در فرآیند بازاریابی خود غافل نشوید.
 
 
  
 
 
 
  بازاریابی دیجیتال پوش نوتیفیکیشن‌ چیست پوش نوتیفیکیشن

نظر شما