شناسهٔ خبر: 44229450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عدد مبتلایان کرونا در استان سمنان به ۱۸ هزار و ۲۵۹ رسید

سمنان- ایرنا- ۱۲۳ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر شنبه تا ظهر امروز یکشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۱۸ هزار و ۲۵۹ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه یکشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ویروس کرونا با احتساب ۶ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه (هشتم تا نهم آذر)، از زمان شیوع تاکنون منجر به فوت ۷۵۷ بیمار در استان سمنان شد.
بنا بر این گزارش، ۳۵۳ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا اکنون در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۸ آذر ماه الی ۹ آذر) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳ بیمار مثبت جدید مبتلا به کرونا در شهرستان های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به سه هزار و ۸۳۱ نفر رسیده است.
نوید دانایی بیان کرد: ۹ هزار و ۶۵۶ بیمار مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع تاکنون در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان به صورت سرپایی شناسایی شدند.
وی اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۳ هزار و ۴۸۷ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به سه هزار و ۸۱ نفر رسید و متأسفانه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۵۵ نفر در مراکز تحت پوشش این دانشگاه به دلیل ابتلا به کرونا فوت شدند.
شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، گرمسار و آرادان تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۸۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۸۷۵ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۹۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.

نظر شما