شناسهٔ خبر: 44229204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

مرکز حقوق بشری میزان:

شیوع کرونا غزه را در آستانه فاجعه انسانی قرار داده است

مرکز حقوق بشری فلسطین میزان در بیانیه ای اعلام کرد شیوع ویروس کرونا و فقدان ظرفیت های لازم در بخش بهداشت این منطقه برای مقابله با آن، غزه را در آستانه فاجعه ای انسانی قرار داده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، مرکز حقوق بشری «میزان» نسبت به وقوع فاجعه انسانی و بهداشتی در نوار غزه ناشی از شیوع ویروس کرونا و مشکلات گسترده سیستم بهداشتی در این منطقه هشدار داد.

 

این مرکز فلسطینی در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد هم اکنون 20 درصد از مجموع افراد مبتلا به کرونا در نوار غزه در شرایط وخیم به سر می برند.

 

مرکز میزان افزود: ما به دلیل مشکلات فراوان سیستم بهداشتی غزه ناشی از محاصره این منطقه توسط اشغالگران از سال 2007 نگران زندگی بیش از دو میلیون فلسطینی هستیم.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: کمبود شدید کادر پزشکی، تجهیزات تنفسی و تولید اکسیژن و مقدار تست های کرونا در غزه قابل مشاهده بوده و از جمله عواملی است که می تواند به فاجعه ای انسانی در این منطقه منتهی شده و سلامتی ساکنان آن را تهدید کند.

 

مرکز میزان هشدار داد شرایط به وجود آمده در نوار غزه به نحوی است که نظام سلامت آن در شرایط افزایش تعداد مبتلایان به کرونا قادر به ارائه خدمات پزشکی به این بیماران نیست.

 

این مرکز فلسطینی ادامه داد: کنترل انتشار ویروس با امکانات محدود غزه علاوه بر درگیری تعداد زیادی از ساکنان این منطقه با بیماری های دیگر به امری محال تبدیل شده است.

 

در این بیانیه جامعه بین الملل به دخالت فوری برای نجات غزه و حمایت از بخش بهداشت این منطقه دعوت شده و بر ضرورت افزایش فشار به اسرائیل برای پایان دادن به محاصره غزه تاکید شده است.

 

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت غزه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از ماه مارس گذشته تا کنون به حدود 19898 مورد رسیده که 97 نفر آنان جان خود را از دست داده اند.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما