شناسهٔ خبر: 44229155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام‌جمعه: سه‌ضلع مدیریت شهری،کرمان پیشرفته را بسازند

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: نیروهای خدمات‌رسان به شهروندان ، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار به عنوان سه ضلع مهم مدیریت شهری، می‌توانند این شهر را آرمانی و پیشرفته بسازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز یکشنبه در آئین افتتاح ساختمان جدید شهرداری کرمان افزود: همکاری و هم افزایی سه ضلع مدیریت شهری کرمان تأثیر مستقیمی در فرایند توسعه پایدار این استان ایفا می‌کند.

وی ضمن قدردانی از شهرداران گذشته و دست اندرکاران اجرای این پروژه بیان داشت: ساختمان جدید شهرداری کرمان به بناهای ماندگار شهری اضافه شده است.

 امام جمعه کرمان گفت: پنجمین دوره شورای اسلامی شهر با حجمی انبوه از طرح‌های نیمه تمام مواجه بود و در سطح کلان کشور با وجود مشکلات اقتصادی فراوان همچون مشکلات کارگری و اقتصادی، همدلی و هم افزایی موفق به اتمام اینگونه طرح‌ها شد که در این راستا امروز شاهد افتتاح ساختمان جدید شهرداری بودیم.

وی تصریح کرد: کرمان همواره در تاریخ ایران به‌اسم یک شهر مهم مطرح بوده لذا بخش مدیریتی این شهر باید با مدیریت واقعی، فرایند تأمین زیرساخت‌ها و زیباسازی شهر را به خوبی اجرایی کند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به جمهوریت و اسلامیت نظام گفت: جمهوریت کشور به‌عنوان مظهر اراده مردم حوزه‌های مختلفی از جمله انتخاب مدیر خود را نشان می‌دهد و از این دست می‌توان به انتخاب مستقیم اعضای شورای اسلامی شهر اشاره کرد.

وی عنوان کرد: شورای اسلامی کرمان به نمایندگی از مردم، شهردار را انتخاب می‌کند بنابراین شهر با مدیریت مستقیم مردم اداره می‌شود.

مزایای بهره‌برداری از ششمین پروژه بزرگ شهری کرمان

شهردار کرمان نیز در این آئین گفت: ساختمان قدیم شهرداری به علت پایین بودن مساحت و فاصله بین معاونت‌ها ظرفیت خدمات رسانی در یک نقطه را نداشت و نارضایتی بین مردم برای پیگیری فعالیت‌هایشان و اینکه برای یک امضا باید به نقاط مختلف شهر بروند، ایجاد می‌کرد.

سیدمهران عالم‌زاده با اشاره به توجه به سرعت خدمات‌رسانی برای تسهیل کار مردم و مراجعه کنندگان و زیباسازی شهر در فرایند احداث ساختمان جدید شهرداری کرمان افزود: هم اکنون معاونت‌ها و حوزه‌های مختلف، کمیسیون ماده ۷۷ و ۱۰۰ و موسسه‌ها در این ساختمان متمرکز شدند.

وی با بیان اینکه سطح زیربنایی ساختمان جدید شهرداری چهارهزار و ۸۰۰ متر مربع است اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش این ساختمان ارزیابی می‌شود که یک پشتوانه سرمایه‌ای برای شهرداری کرمان است.

عالم‌زاده با اشاره به اینکه تنها پنج میلیارد تومان در حوزه فناوری ساختمان جدید شهرداری هزینه کردیم گفت: احداث این پروژه در تاریخ شهرداری کرمان ماندگار شده زیرا تمامی بخش‌های شهرداری کرمان از پراکندگی خارج و در یک نقطه جمع شده‌اند.

وی ادامه داد: نکته دیگر کارکرد مردمی بودن این ساختمان است که در همین راستا موزه بلدیه در زیرزمین آن راه اندازی شده و پارک شورا را به پارک مشاهیر و موزه دفاع مقدس وصل می‌کند و علاوه بر وجود یک پارک در کنار آن، همچنین در طبقات پایین مجموعه گالری‌ها، سالن اجتماعات و دیگر مراکز وجود دارد که مردم می‌توانند عصرها از آن بهره‌مند شوند.

شهردار کرمان افزود: برنامه ریزی شده که ساختمان جدید شورای شهر کرمان نیز در کنار پارک شورا ساخته شود که این پروژه نیز طی سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با قدردانی از همکاری ۲ استاندار سابق استان کرمان با مجموعه شهرداری برای احداث این پروژه تصریح کرد: موفقیت‌های شهرداری کرمان مرهون حمایت‌های شورای شهر است و این شورا با فعالیت کارشناسی، همواره در راستای تسریع اقدامات شهرداری کرمان گام بر می‌دارد.

ساختمان جدید شهرداری کرمان به عنوان ششمین پروژه بزرگ شهری در پنجمین دوره شورای اسلامی این شهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رئیس شورا، شهردار و سایر مسئولان، عصر امروز (یکشنبه) در قالب پویش افتتاح به بهره برداری رسید.

نظر شما