شناسهٔ خبر: 44229134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری دور جدید نشست احزاب فعال سوریه

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که چهارمین دور نشست احزاب این کشور آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل الجزیره، گیر پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که دور چهارم جلسات کمیته قانون اساسی سوریه از فردا آغاز می‌شود. وی این را هم گفت که دور پنجم نشست مذکور قرار است در ژانویه و با توجه به اصول قانون اساسی برگزار شود.

پدرسون ضمن اشاره به این موضوع که چهارمین نشست احزاب سوری پیش از این باید آغاز می‌شد، گفت بروز برخی  از اختلافات و همه گیری ویروس کرونا باعث تاخیر در برگزاری این نشست شد.

پدرسون افزود: «ما در تلاش هستیم بحران عدم اعتماد بین طرف‌های سوری را برطرف کنیم. اگر مسیر کمیته قانون اساسی سوریه به خوبی پیش برود، می‌تواند تأثیر مثبتی در بقیه پرونده‌ها هم داشته باشد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین مدعی شد که پس از تصویب قانون اساسی جدید در سوریه، انتخابات برگزار می‌شود. وی این را هم گفت که هیچ پیش شرطی برای گفتگوها بین احزاب سوری‌ اعمال نشده است.

وضعیت سوریه در پی پیدایش گروه تروریستی داعش طی سال‌های اخیر نابسمان شد. دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود در چهار سال پیش، تاکید کرد که باراک اوباما و هیلاری کلینتون عامل اصلی پیدایش این گروه تروریستی در منطقه بودند. در حالی که در یک بازه زمانی داعش توانست تا نزدیکی پایتخت سوریه هم برسد، پیگیری‌های مستمر و حضور همیشگی مقاومت در صحنه باعث شکست داعش در عراق و سوریه شد.

انتهای پیام/

نظر شما