شناسهٔ خبر: 44228756 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

حضور مجازی نماینده ایران در اجلاس جهانی گردشگری

معاون گردشگری کشور به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در اجلاس جهانی گردشگری که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور مقامات و مسئولان گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی «دی‌ـ‌هشت» و برخی صاحب‌نظران دنیا برگزار شد، حضور یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت میراث فرهنگی، ولی تیموری با حضور در پنل تخصصی وزرای گردشگری «دی‌ـ‌هشت» به سخنرانی در خصوص اقدامات جمهوری اسلامی ایران در هم‌زیستی با ویروس کرونا و نتایج حاصل از این تجارب برای دوران پیش‌رو پرداخت.

به گفته او هم‌زمان با تمرکز بر گردشگری داخلی برای رونق کسب‌و‌کارهای گردشگری در دوران کرونا توجه ویژه‌­ای نیز به احیای گردشگری بین­‌المللی معطوف شده است و به این منظور طبق رایزنی­‌ها و هماهنگی­‌های انجام شده با وزارت امور خارجه در طول دوران کرونا، صدور روادید ورود برای گردشگران تجاری و گردشگران درمانی بین­‌المللی قابل انجام است.

معاون گردشگری کشور بیان کرد: «از سوی دیگر وبینارهای متعددی با مقام‌های گردشگری بازارهای هدف برگزار و در آن‌ها بر ضرورت تداوم مراوده‌ها و همکاری­‌های گردشگری تأکید شد.»

او در این برنامه اظهار کرد: «از تجربیات ­به دست آمده در طول شیوع بیماری کرونا، دو مورد را می‌توان نتیجه گرفت، یکی این‌که رونق گردشگری داخلی با رویکرد هوشمندانه و مسئولانه به‌ویژه با محوریت سفرهای خانوادگی می‌تواند در حفظ حیات بنگاه­‌های گردشگری در دوران کرونا مؤثر باشد. دیگر آن‌که با توجه به ترس و نگرانی شدید جهانی به‌واسطه شیوع کرونا، به احتمال خیلی زیاد الگوی سفر گردشگران بین‌المللی در دوران حین و پساکرونا دستخوش تغییرات خواهد شد و گردشگران سفرهای نزدیک­‌تر، ایمن­‌تر، با میانگین اقامت کمتر و در فضاهای بازتر را ترجیح خواهند داد.»

تیموری افزود: «لذا تجدید نظر در رویکرد بازاریابی و باز‌تعریف محصولات گردشگری و روی‌آوردن به تورهای طبیعت‌گردی، گردشگری روستایی، اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی و بوم‌گردی می­‌تواند اولویت بیشتری پیدا کند.»

مدیریت جو روانی حاصل از شیوع کرونا، ارائه بسته­‌های حمایتی مالی به ذی‌نفعان صنعت گردشگری و کاهش هزینه‌­ها و مخارج آن‌ها و هم‌زمان تلاش برای ترویج سفرهای هوشمند و مسئولانه از جمله اقداماتی است که در این پنل به آن‌ها اشاره شد.

پس از سخنرانی، نمایندگان وزارت­خانه­‌های گردشگری کشورهای عضو «دی‌ـ‌هشت» در جلسه پرسش و پاسخ با موضوع مدیریت گردشگری در دوران حین و پساکرونا شرکت کردند.

سازمان همکاری‌های اقتصادی «دی‌ـ‌هشت» متشکل از هشت کشور اسلامی در حال توسعه شامل ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه است.

در این اجلاس رئیس پارلمان اروپا، نخست‌وزیر سریلانکا، رئیس‌جمهوری کونگو، دبیر‌کل آ.سه.آن و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز  سخنرانی کردند.

نظر شما