شناسهٔ خبر: 44228159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

قدس آنلاین گزارش می دهد؛

زخم قدیمی اهواز دوباره سر بازکرد؛ «باران» قصه تکراری آبگرفتگی

خوزستان-اهواز پس از بارش ۳۰ میلی متری شنبه شب که تا بعد از ظهر یکشنبه ادامه داشت به زیر آب رفته و نبود سازوکار مناسب برای دفع آبهای سطحی بخشی از خیابان های اصلی شهر را غیرقابل تردد کرده است.

صاحب‌خبر -

قدس- گروه استان ها-مهدی توحیدی: حجم بالای بارندگی ، تردد مردم در معابر شهری و روستایی را مختل کرده است، به نحوی که مردم به ویژه در بندرامام خمینی (ره)، شهرک طالقانی و شهرک چمران از قایق برای تردد استفاده می‌کنند، چرا که نه تنها عابر پیاده بلکه شهروندان با خودروهای خود نیز به دلیل حجم بالای آبرفتگی، قادر به تردد نیستند.

ستاد مدیریت بحران شهرستان در حال حاضر نیز در حال اسکان مردم بندرامام خمینی (ره) در مدارس و سالن‌های ورزشی شهر، تا تخلیه منازل آن‌ها از آبگرفتگی هستند.

در شهرک چمران نیز طبق اطلاعیه واحد حمل‌ونقل شهرداری چمران، مسیر ورود و خروج این شهرک و شهرک بعثت از طرف بلوار ولیعصر حد فاصل پمپ بنزین تا میدان ولیعصر مسدود شد.

میزان آبگرفتی به دنبال بارندگی ها به قدری بود که امروز(یکشنبه ) تمامی ادارات دولتی شهرستان به استثنای ادارات خدمات‌رسان و همچنین بخش‌های ستادی و اداری شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی از سوی ستاد مدیریت بحران تعطیل اعلام شد.

نیروهای امدادرسان و شهرداری از شنبه شب گذشته تاکنون در حال امدادرسانی به شهروندان هستند اما گویا خدمات مدیریت بحران شهرستان به دلیل حجم بالای بارندگی، جوابگوی بحران به وجود آمده نبودند و مردم در شرایط بسیار دشواری به سر می‌برند و از بی‌ تدبیری مسئولان شهری گلایه دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به امدادرسانی در سه شهرستان ماهشهر، رامهرمز و رامشیر در پی بارندگی‌های شب گذشته تاکنون گفت:در پی وقوع بارندگی‌های شدید شب گذشته امدادرسانی به سه شهرستان ماهشهر، رامهرمز و رامشیر آغاز شده است.

علی خدادادی با اشاره به اعزام نیروهای جمعیت هلال احمر به مناطق متاثر از بارندگی، اظهار کرد:همچنین مشکلاتی در مناطق مختلف شهری و روستایی و مناطق اسکان عشایر در شهرستان‌های ماهشهر، بهبهان، گتوند، شوشتر، باغملک، آغاجاری، رامهرمز، رامشیر و شادگان رخ داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر با حضور در این مناطق در حال ارزیابی وضعیت و نیازسنجی اهالی ساکن در این مناطق هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌های شب گذشته و آسیب دیدن برخی منازل مسکونی در شهرک‌های ولیعصر و گاما در شهرستان ماهشهر و مناطقی از دو شهرستان رامهرمز و رامشیر، امدادگران جمعیت هلال احمر اقدام به امدادرسانی و توزیع نایلون‌های پوششی در این مناطق کرده‌اند.

وی گفت: پس از پایان ارزیابی‌ها و نیازسنجی‌های منطقه‌ای، عملیات‌های امدادرسانی با سرعت و به صورت گسترده انجام خواهد شد.

پدیده آبگرفتگی نه در یک شهر و بلکه در سراسر خوزستان همه ساله تکرار و زندگی مردم را به زیر آب می‌برد و جالب آنجاست هر سال با وجود تجارب سال گذشته، مدیریت شهری واستانی ضعیف و پر اشتباه ظاهر میشود.

نظر شما