شناسهٔ خبر: 44226414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جانشین فرمانده ناجا خبر داد:

موثرترین مولفه در امنیت کشور یگان‌های نظامی است

جانشین فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی در کنار سپاه، ارتش، دستگاه قضایی و اطلاعات موثرترین مولفه در امنیت کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سردار قاسم رضایی در مراسم تودیع و تکریم فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار داشت: نیروی انتظامی از مردم، برای مردم و خدمتگزار مردم است و این مسئله افتخار بزرگ و مایه مباهات برای ناجا محسوب می‌شود تا جایی که مقام معظم رهبری از این نیرو به عنوان مظهر اقتدار کشور یاد کرده‌اند.

او با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی از امنیت ایجاد شده از سوی ناجا بهره‌مند هستند، ادامه داد: ناجا بدون شک در ایجاد و بستر آرامش و امنیت جامعه نقش بسزایی داشته و هیچ سازمانی به اندازه آن مشغله کاری و مأموریت در موضوعات مختلف را نداشته و شبانه‌روز در تمامی مرزهای جغرافیایی نظام مقدس اسلامی نقش اصلی و سکاندار امنیت بوده است.

سردار رضایی تصریح کرد: امروز که کشور ما همانند بسیاری از نقاط جهان درگیر مقابله و پیشگیری از ویروس کشنده کرونا قرار گرفته، نیروی انتظامی با حکم ستاد ملی کرونا مدیریت طرح محدودیت‌های ترددی را اضافه بر مسئولیت‌های سازمای خود به نحو شایسته‌ای به انجام رسانده است.

او تأثیر نیروی انتظامی بر روابط بین المللی را یکی دیگر از مؤلفه‌های ناجا دانست و افزود: یکی از خصوصیات بارز سازمانی، خستگی ناپذیری کارکنان و بی توقعی آنها در انجام مأموریت‌های شکل گرفته است تا جایی که امروز بی توقع ترین جمعیت کشور از آن کارکنان و افسران این نیرو بوده و به همین جهت است که مردم پلیس را همواره دوست داشته و به آن احترام می‌گذارند.

جانشین فرمانده ناجا، همراهی و همدلی مسؤولان استانی و شورای تأمین را یکی دیگر از ویژگی‌های بارز نیروی انتظامی برشمرد و گفت: یکی از موارد مهم این مساله در اغتشاشات سال ۹۸ قزوین بود که همین موضوع باعث شود تا فرهنگ بالای شهروندان و همراهی و همدلی مسؤولان استان باعث شود تا قزوین به یکی از استان‌های آرام کشور تبدیل شود.

سردار رضایی با بیان اینکه نیروی انتظامی به حکم وظیفه ذاتی، خود را با نیازهای مردم و وضعیت اجتماعی در چارچوب قوانین منطبق می‌کند، تصریح کرد: آزار و اذیت شهروندان بعد از امنیت تروریستی، تحت هر شرایطی و مبارزه با اراذل و اوباش خط قرمز این نیرو قرار دارد و هر جایی که امنیت، آرامش و آسایش یک فرد و یا خانواده‌ای به خطر افتاد وظیفه ما حاضر شدن به موقع سر صحنه و برخورد با عوامل آن است.

او  با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رذل هایی که همانند گیاهان هرز هستند را باید از ریشه کند و دور انداخت و این حکم برای ما الزام آور است، یادآور شد: مبارزه با مجرمان و متهمان به عنوان یکی دیگر از خطوط قرمز برای ما شناخته شده و این مساله به صورت مدیریت موزائیکی در تمامی رده‌های استقراری و مانوری در ناجا پیگری می‌شود.

در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد سردار مهدی حاجیان، سردار سرتیپ دوم علی ابراهیمی به عنوان فرمانده انتظامی جدید استان قزوین معرفی شد.

 

نظر شما